איך תתייחס לסדרי עדיפויות סותרים?

שאלה ותשובה בראיון עבודה: תאר תקופה שבה היית צריך להתמודד עם דרישות סותרות

מה הטעם בשאלה?

מנהלי גיוס עשויים לשאול על מועד שבו המועמד התמודד עם אחריות סותרת כדי לקבל תחושה כיצד הם נשארים מאורגנים ונשארים קרירים תחת לחץ. כמעט כל עבודה מצריכה ריבוי משימות, ולכן שאלה זו עשויה להופיע בראיונות לכל תפקיד. זו הנחיה פשוטה, אבל זה לא אומר שבעלי תקווה לעבודה צריכים להתעלם ממנה כשהם מתכוננים לתהליך הראיון.

המפתח לתגובה ל"כיצד תתייחס לסדרי עדיפויות סותרים?"

למועמדים צריכים להיות שני חלקים לתשובתם. ראשית, העובדים צריכים לתאר את הצעדים שהם נוקטים כדי למנוע את נפילת החובות מבעד לסדקים. אלה יהיו שונים עבור כל אדם. למרות ששמירת רשימות מטלות מפורטות עשויה לעזור למחפש עבודה אחד להישאר בטופ של משימות, תקשורת יכולה להיות המפתח להצלחתו של אחר.

לאחר מכן, על המועמדים להכין דוגמה. מעסיקים מסוימים עשויים לנסח את השאלה כ"תאר תקופה שבה נאלצת להתמודד עם דרישות סותרות", ולכן ייתכן שיידרש יצירת תגובה. בכל מקרה, מתן פרטים קונקרטיים לצוות העובדים מניסיון עבודה, בית ספר או מתנדב בעבר מראה שלעובדים פוטנציאליים יש תוצאות לגיבוי טענותיהם.

מה לא לעשות

יש רק דרך אחת לענות "איך תתייחס לסדרי עדיפויות סותרים?" בצורה גרועה. מחפשי עבודה שלא מתארים סיטואציה ספציפית למראיינים יאבדו אמינות. מעסיקים עשויים להניח שלמועמדים שאינם יכולים לחלוק זמן שבו טיפלו במשימות מרובות בהצלחה, אין את המיומנות החיונית הזו.

תגובות לדוגמה

בעלי תקווה לעבודה יכולים להשתמש בתשובות לדוגמה אלה כמדריך שיעזור להם להכין תשובה אישית משלהם. עם זאת, חשוב שהם לא רק ישננים ויחזרו על הדוגמאות הללו. כל התשובות לשאלות בראיון עבודה צריכות להיות ייחודיות לחייהם של המועמדים.

תשובה לדוגמא 1 – נהג משלוחים לחנות פיצה

"אני עושה הרבה רשימות מנטליות כדי לשמור על סדרי עדיפויות סותרים. הגדרת יעדי אמת מידה עבור עצמי עוזרת לי לסיים פרויקטים מבעוד מועד. אני חושב ששיטת הארגון הזו תעבוד טוב אם היו לי הרבה פיצות להעביר בו זמנית".

"למעשה, כשעבדתי כיצרנית כריכים, המערכת שלי עזרה לי לקבוע שיאים של שירות הלקוחות המהיר ביותר. הייתי צריך לאזן הכנת סלטים, בישול בשר על הגריל והרכבת כריכים כשההזמנות נכנסו פנימה. עשיתי זאת בהצלחה על ידי שיש לי רשימה ברורה של דברים שאני צריך לעשות בראש שלי".

תשובה לדוגמא 2 – נציג שירות לקוחות קמעונאי

"בשבילי, תקשורת מתמדת היא המפתח לטיפול במועדים סותרים. עדכון המנהלים שלי בהתקדמות שלי וכשאני חושב שפרויקטים יושלמו מראה להם שאני עוקב אחריהם. זה פותח את הדלת לפשרה אם אני רואה שאני לא הולך לסיים בזמן".

"במהלך השנה הראשונה שלי בקולג', שבוע הגמר היה קשה. היו לי כמה עבודות ופרויקט קבוצתי להשלים. עדכון קבוע של שותפי הפרויקט עזר לנו להסכים על תאריכים שעבדו במסגרת לוח הזמנים של כולם. אפילו סיימנו הכל יום לפני שזה היה אמור להגיע וקיבלנו ציון טוב על העבודה הקשה שלנו".

תשובה לדוגמא 3 – סוכן דלפק הקבלה של המלון

"כפקיד בבית מלון, אני בטוח שאוכל לעזור לאורחים, לתאם עם הצוות ולנהל תיעוד. בעבר, קנה מידה חשוב/דחוף עזר לי להישאר בטופ של משימות מרובות בו-זמנית. אם חובה חשובה ודחופה, היא זקוקה לתשומת לב עכשיו. אם זה חשוב אבל לא דחוף, אני מטפל בזה אחר כך. דברים דחופים אך לא חשובים באים אחר כך, ומשימות שאינן דחופות או חשובות הן אחרונות".

"התחלתי להשתמש במערכת הזו במהלך התמחות הקיץ שלי לקייטנת יום, שדרשה תכנון והגדרה של אירועים חופפים. חילקתי כל אירוע לרשימה של משימות, ואז דירגתי אותן לפי סדר עד כמה הן חשובות ודחופות. על ידי התמודדות עם הפריטים הדחופים ביותר, הצלחתי לארגן באופן קבוע מספר אירועים בבת אחת ולזכות בפרס המתמחה הכי שווה של המחנה".

מושגי ליבה

הקפדה על שלוש נקודות בעת ההכנה לתהליך הראיון תעזור למועמדים למצוא את התשובה לשאלת ראיון העבודה הזו:

  • ציין בבירור תוכנית לטיפול בדרישות סותרות.
  • הדגש דוגמה מהעולם האמיתי
  • קשר את התגובה חזרה לעבודה

עובדים פוטנציאליים שידבקו בנוסחה זו, סביר להניח שיגיבו בצורה יעילה יותר ויקבלו ציונים חיוביים על תשובתם מהעובדים המגייסים.

1 תגובות על “איך תתייחס לסדרי עדיפויות סותרים?”

  1. דני

    החל מתחילה ראשונה – יש לייחס את עצמי לסדרי עדיפויות של אחרים בחובה, כדי להקדים את הערכים שלהם ולהבטיח שהם יקבלו את הקדימות הנכונה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top