איך להתמודד עם חרדה מינית? 6 טיפים

בין אם אתה יוצא עם מישהו חדש או שיש לך בן זוג לטווח ארוך, חרדה מינית היא אמיתית, והיא יכולה להשפיע על מערכות יחסים בכל שלב. עם זאת, יש הרבה דרכים לזהות את זה כשהיא מתחילה לקרות ולעבוד על מעבר לזה. חרדה, באופן כללי, היא מצב נפוץ בבריאות הנפש ובשל כך

המכונה לעיתים גם חרדת ביצועים מיניים, חרדה מינית מוגדרת כ"פחד, דאגה או חרדה הקשורים לפעילות מינית".  תחושות אלו יכולות להיות תוצאה של חוויות שליליות מהעבר, הפרעות בתפקוד המיני, מתח או מגוון גורמים אחרים.

חדת ביצוע מינית היא נורמלית בכך שהיא אחת התלונות המיניות הנפוצות ביותר, המשפיעה על עד 25% מהגברים ו-16% מהנשים.  זה יכול לגרום לאנשים לחוש חרדה קיצונית ואולי אף להוביל להימנעות מינית.

עם זאת, הגורם החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא חשיבות התקשורת. תקשורת לא רק יכולה לעשות לך נוח יותר, אלא היא גם יכולה לעזור לך לזהות את שורש החרדה המינית שלך ולעזור לך לעבוד לקראת חיי מין מספקים יותר.

אפילו נמצא שתקשורת היא הסוד לשמירה על התשוקה בחיים במערכות יחסים ארוכות טווח.

מערכות יחסים וזוגיות

תסמינים של חרדה מינית

הסימפטומים של חרדה מינית עשויים להיראות ברורים, אבל זה יכול להיות קשה לדעת אם אתה מתמודד עם חרדה מינית אם אתה באמצע התמודדות עם משהו אחר שעשוי גם הוא לגרום לחרדה.

אז, התחל לשים לב מתי מצב הרוח שלך משתנה – האם זה תוצאה של בן זוג שיוזם מגע פיזי? האם זה בגלל שאתה צופה פעילות מינית בעתיד המיידי? אם כן, אלו הם סימנים לכך שאתה חווה חרדה סביב מין.

גורמים לחרדה מינית

ישנן סיבות רבות מדוע מישהו עלול להיאבק בחרדה מינית, ויכול להיות שזה משהו שהאדם שנאבק בה עדיין לא מבין על עצמו.

להלן כמה סיבות נפוצות מדוע מישהו עלול לחוות חרדה מינית:

  • בעיות בדימוי גוף : אם מישהו מודע לעצמו לגבי היבטים מסוימים בגופו, יכול להיות קשה להרגיש בטוח עם בני זוג מיניים, במיוחד בני זוג מיניים חדשים יותר.
  • הפרעות בתפקוד המיני עבור כל אחד מבני הזוג : אמנם זה יכול להיות קשה לבני הזוג שחווים הפרעות בתפקוד המיני (כמו הפרעות זיקפה או חשק מיני נמוך ), זה יכול להיות גם קשה לבן הזוג שמודאג מהפרעות בתפקוד של האדם האחר.
  • התעללות מינית בעבר : אנשים שחוו התעללות מינית מתקשים לעתים קרובות לחשוב על סקס בדרכים בריאות, וזה יכול לקחת זמן עד שיחזירו להם את התמונה שלהם לגבי איך סקס צריך להיראות עבורם.
  • בעיות במערכות יחסים : זה כולל מריבות, ויכוחים, תקיפות זעירות , או סתם חוסר יכולת כללית להיות פתוח וכנה עם בן הזוג שלך.
  • פחד מאינטימיות : זה יכול להיות קשה לאנשים עם פחד מאינטימיות לבטוח באחרים, שזה מרכיב גדול של חוויות מיניות טובות.
  • תאימות בין בני הזוג : אם מישהו לא מרגיש בנוח או נמשך לבן הזוג שלו, זה יכול להכשיל את הרצון שלו לקיים יחסי מין ולהגביר את החרדה מהמחשבה על כך.

כיצד לזהות גורמים לחרדה מינית

במיוחד עבור אנשים שחוו טראומה מינית , הרגשה בטוחה ושליטה יכולה להיות חשובה ביותר. טראומות מהעבר עלולות להוביל לטריגרים כמו יום מלחיץ בעבודה או תוכניות שנכשלות. שימו לב אם חוויות מסוג זה מתחילות לעבור לאינטימיות שאתם חולקים עם בן הזוג.

זה יכול להיות מועיל לרשום נפשית או אפילו פיזית של רגעים שבהם הבחנת בשינוי נפשי – גם אם זה קרה מוקדם יותר באותו היום או כתוצאה ממשהו שלא היה לו שום קשר למין.

עם זאת, אם החרדה המינית שלך נובעת ממשהו שבן הזוג שלך אומר או עושה, חשוב לשים לב גם לזה ולהעלות את זה בפניהם בצורה לא מאשימה.

קופר-לובט אומרת שהיא עובדת עם מטופלים כדי לזהות ולהבין את הטריגרים האינדיבידואליים שלהם ושזה נפוץ שאנשים צריכים קצת זמן הרחק מהתנהגויות מיניות כשהם עוברים את העומס הנפשי הזה.

מה שהכי חשוב, לפי קופר-לובט, הוא שהם "מגיעים למקום שבו יש להם תפיסה עצמית מינית חיובית ובריאה על ידי מסגור מחדש של האופן שבו הם רואים את עצמם כיצור מיני".

התמודדות עם חרדה מינית

לאחר זיהוי הטריגרים שלך, חשוב לקבוע מדוע קיימים טריגרים אלו ומתי הם התחילו. לעתים קרובות, למידה לזהות טריגרים יכולה לקחת מהם את כוחם.

חשוב יותר מתמיד להיות פתוח וכנה עם בן הזוג לגבי מה אתה מרגיש ואיך אתה עובד דרך הרגשות שלך.

תן להם לדעת אם הם אמרו או עשו משהו כדי לגרום לך להרגיש חרדה מינית בעבר, והיו כנים איתם לגבי הסיבה שהפעולה שלהם גרמה לך להרגיש כמו שהוא הרגיש.

טיפים להפחתת חרדה מינית

קופר-לובט שיתפה כמה מהתרגילים שהיא ממליצה לעתים קרובות ללקוחותיה:

  • נשימות עמוקות ומדיטציה לפני עיסוק בחוויות מיניות.
  • התמקד במה שמרגיש טוב ומה לא באמצעות מגע עצמי ואווננות .
  • התמקד במגע לא מיני עם בן הזוג שלך.
  • תעדוף את הקשר עם בן הזוג שלך על פני מעשים מיניים.
  • התמקד בחקירת אזורים ארוגניים עם בן / בת הזוג שלך מבלי שהלחץ יוביל למין.
  • קופר-לובט מעודדת את המטופלים שלה להתמקד בחוויה במקום לאורגזמה או בביצועים.

איך לתמוך במישהו עם חרדה מינית

למרות שתמיד חשוב לשמור על קו תקשורת טוב עם בן הזוג בכל הנוגע למין, זה חשוב במיוחד אם חווית, או אם אתה חווה כרגע, כמות כלשהי של חרדה מינית.

"בן זוג צריך לנסות כמיטב יכולתם להיות סבלניים ולחפש להבין מה קורה לבן הזוג שלו", אומרת קופר-לובט. "שותפים צריכים להיות מודעים לכך שהם לעולם לא מייאשים או גורמים להם להרגיש אשמים על שהם חרדים לגבי מין. הם צריכים להיות תומכים ולגרום להם להרגיש בטוחים רגשית ופיזית".

כמה דרכים לעשות זאת הן ליזום שיחה בגלוי כאשר בן הזוג שלך נמצא במקום טוב מבחינה נפשית. זה יכול גם לעזור למצוא מסלולים אחרים לאינטימיות.

"עבור זוגות, הייתי מציע להם לעסוק במגעים לא מיניים כמו חיבוקים, אחיזת ידיים, שפשוף גב או כף הרגל", אומרת קופר-לובט. "אני מציג גם מיקוד סנסטי , שהוא טכניקה שממקדת מחדש את המשתתפים בתפיסות ובחושניות שלהם, במקום התנהגות ממוקדת מטרה המתמקדת באיברי המין ובסקס חודרני."

1 תגובות על “איך להתמודד עם חרדה מינית? 6 טיפים”

  1. ליה

    כדי להתמודד עם חרדה מינית:

    1. התעדכן על הנושא: הבנה את המשמעות העמוקה של חרדה מינית ואת התנהגותיה.

    2. התבוננות בהגדרת התפקיד שלכם: הבנו איך התפקידים שלנו יכולים לשפר את החוויה של חרדה מינית.

    3. תמצאו פתרונות חלופיים: התבוננו בפתרונות חלופיים שיכולים לסייע לכם לעבור על החרדה ולהתמודד עם התנהגות מפורטת.

    4. הרגישו את החוויה: יצירת מודעות חזקה לחוויות, כפי שהן מתבררות, יכולה לעזור לך לבצע שינויים בהתנהגות שלך.

    5. התעסקו בפעילויות שיפרו את המצב: נסו פעילויות שיפרו את המצב שלכם, כמו תרגול יוםי או פעילויות שונות.

    6. פנו לאנשים שאתם מוכרים: מצאו אנשים שאתם מוכרים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם חרדה מינית.

כתיבת תגובה

Scroll to Top