מתי לומר "אני אוהב אותך" בפעם הראשונה

גלה מתי לומר "אני אוהב אותך" בפעם הראשונה, על פי המומחים צלילה לתוך מערכת יחסים חדשה יכולה להיות מרגשת.

זה מרגש להכיר את הפרטים הקטנים של האישיות של מישהו, לבלות שעות בדיבור איתו ולהיות אינטימי, ולשזור את חייך על ידי היכרות עם החברים והמשפחה שלך.

כשהכל מתנהל כשורה, לפעמים אתה לא יכול למנוע מעצמך להתאהב . אתה עלול להסתכל על בן הזוג שלך יום אחד ולפתע להבין, "אוי אלוהים – אני אוהב אותך!"

לחלק מתחשק לצעוק את זה מהגגות, בעוד שאחרים שומרים את זה לעצמם כל כך הרבה זמן עד שהמילים החזקות האלה חומקות החוצה. אז מתי זה הזמן להגיד "אני אוהב אותך" לבן הזוג שלך? אחרי הכל, אתה לא רוצה להפחיד אותם, אבל אתה גם לא רוצה לפספס הזדמנות לחזק את הקשר שלך ולשמוע את המילים האלה שנאמרות לך בחזרה.

זיהוי הרגשות שלך: התאהבות לעומת אהבה 

תחושות בתחילת מערכת יחסים חדשה הן לעתים קרובות אינטנסיביות, ולפעמים קשה לדעת אם אתה מרגיש התאהבות או אהבה אמיתית לאדם האחר. אז מה ההבדל בין השניים?

"אהבה היא עמוקה, לוקחת את הזמן שלה, יש כבוד הדדי, מכירים אחד את השני, באמת מקשיבים ורואה את התמונה האמיתית",

התאהבות , לעומת זאת, יכולה להרגיש כמו תחושה עמוקה של חיבור, אבל היא מבוססת על אידיאליזציה של מישהו אחר. "מילת המפתח כאן היא אידיאליזציה","ההתאהבות נעוצה בתשוקה; אתה נמשך בטירוף לאדם, אתה נרגש לראות אותו והכימיה היא מעבר למדהימה."

על פי מחקרים מדעיים, שלב ההתאהבות עשוי להימשך בין שישה חודשים לשנה.

זה לא אומר שההתאהבות לא תתפתח לאהבה, אבל חשוב לשים לב להבחנה. אהבה מבוססת יותר על המציאות, והיא ניכרת בדאגה העמוקה שיש לך למישהו אחר, כולל החסרונות והמוזרויות שלו.

אהבה רומנטית מורכבת משלושה אלמנטים: התקשרות (רצון להיות עם האדם האחר), אכפתיות (הערכת האושר והצרכים של האחר), ואינטימיות ( להיות פגיעים זה עם זה).

"אהבה נטועה גם בתשוקה וגם באינטימיות; יש לך חלק מהתבלין של ההתאהבות או כולו – כמו פרפרים והתרגשות – יחד עם ידידות, אמון, עומק וסקרנות"

סימנים שזה הזמן הנכון לומר "אני אוהב אותך" 

אם אתה באמת מאוהב בבן הזוג שלך, אין זמן נכון או לא נכון לומר "אני אוהב אותך". ובכל זאת, ייתכן שאתה מחפש סימנים שגורמים לך להרגיש בטוח יותר לבטא את המילים האלה. אם הדברים הבאים נכונים, ייתכן שזה הזמן המתאים:

  • אתה דואג לרווחתו ולאושרו של האדם האחר באותה מידה שאתה דואג לשלומך
  • אתה יכול לדמיין לקחת את הצעד הבא במערכת היחסים שלך, או אפילו לבלות חיים שלמים ביחד
  • אתה עדיין מרגיש נרגש ושמח כשאתה לא עושה דברים "מהודרים" כמו לאכול במסעדות נחמדות או לצאת לדייטים מגניבים עם בן הזוג שלך
  • מיד היית שם בשביל בן/בת הזוג שלך אם יתקשרו אליך במקרה חירום
  • אתה מחבק את הפגמים והאידיוסינקרטיות של בן הזוג שלך
  • אתה מוכן להקריב ויתורים למען בן הזוג שלך
  • אתם חווים תחושת שלמות או שביעות רצון כשאתם ביחד
  • אתה מרגיש בטוח בקשר
  • אתה משתוקק לדעת אפילו יותר על בן הזוג שלך
  • הרגשת רגשות אהבה במשך שבועות או חודשים
  • אתה מבין את התחושה שבן הזוג שלך מרגיש אותו דבר כלפיך.

למצוא את הרגע הנכון 

כאמור, אין זמן נכון או לא נכון לומר "אני אוהב אותך". עם זאת, מומלץ לוודא שההגדרה מרגישה נכונה ושבן הזוג שלך נמצא במקום לקבל את המילים הללו ולהבין את עומק המשמעות שלהן אם אפשר.

באופן כללי, עדיף להגיד "אני אוהב אותך" בפעם הראשונה כשאתם לבד ביחד, וכשאף אחד מכם לא תחת השפעת אלכוהול או כל חומר אחר. אולי כדאי גם להימנע מלומר את זה בזמן או מיד אחריו . סקס כאשר באופן טבעי הרגשות גבוהים מאוד.

חוץ מזה, אתה יכול להגיד "אני אוהב אותך", בכל פעם שזה מרגיש לך נכון.

"אם הדחף הזה חזק, לך על זה", "אם אתה מרגיש חרדה בגלל זה, קח נשימה, האט את הקצב ותהנה מהעומס של להיות ביחד. זה בסדר לחכות."

אם הייתם ביחד רק זמן קצר – מתחת לחצי שנה – והקשר נמצא במסלול הנכון, אין צורך למהר במילים. עם אהבה רומנטית אמיתית , גם הרגשות שלך וגם אלה שלהם רק יתחזקו.

"לפעמים, אתה יכול להתלהב כל כך מהיותך במערכת היחסים החדשה הזו ומכל האפשרויות שיש לה עבור שניכם, שאתה פשוט לא יכול לשלוט בזה, ואתה רוצה להגיד את זה מיד", אומר פליישמן. היא אומרת שלמרות שאהבה היא אהבה, אין צורך למהר ולהגיד אותה מיד.

אומר "אני אוהב אותך" מוקדם מדי

בעוד שרוב האנשים רוצים להרגיש אהבה, לשמוע את שלוש המילים הקסומות האלה יכול להיות גם מאוד מפחיד. אמירת "אני אוהב אותך" מסמנת שהקשר נעשה רציני יותר וייתכן שהוא דורש יותר טיפול ותשומת לב. אמנם התקדמות מערכת יחסים מרגשת, אבל עבור חלק זה עלול לגרום להם לצעוד מעט אחורה.

"לשמוע את המילים, 'אני אוהב אותך', יכול לאותת על שלב חדש – אחד שהוא לא פשוט מהנה וקז'ואלי אלא פונה לעבר בלעדיות ומחויבות " , "אם אחד מבני הזוג מרגיש שזה הכיוון הנכון, אבל השני עדיין לא בטוח, שמיעת המילים האלה יכולה לשנות את הדינמיקה ואף לגרום לבן הזוג הלא בטוח לסגת או לסיים אותה."

אם אתה מקבל את התחושה שבן הזוג שלך לא ממש מוכן להחזיר את האהבה לתחושתך, תן לעצמך ולמערכת היחסים קצת מרחב. זה יכול להיות זמן טוב לשאול את בן הזוג שלך לאן הם רואים את מערכת היחסים מתקדמת, האם אתה באותו עמוד, ובאופן כללי איך הם מרגישים בשותפות.

מה לעשות אם בן הזוג שלך לא אומר "אני אוהב אותך" בחזרה 

אם אמרת לבן הזוג שלך שאתה אוהב אותם והם לא אמרו זאת בחזרה, אל תרביץ לעצמך. חשוב לכבד את הרגשות והרגשות העמוקים שלך כלפי בן הזוג שלך גם אם הם לא גומלים (או עדיין הדדיים).

תן לבן הזוג שלך מרחב לקבל את המילים החזקות האלה ואת המשמעות שלהן עבור מערכת היחסים שלך. אתה יכול אפילו לשאול איך המילים גורמות להם להרגיש, ולהודיע ​​להם שהם לא צריכים להגיד אותם בחזרה אם הם לא מוכנים. זה גם מועיל להסביר מה המשמעות של המילים "אני אוהב אותך" עבורך מכיוון שההגדרה משתנה כל כך מאדם לאדם.

עם הזמן, הם עשויים לעבד טוב יותר את המילים הללו ולהגיד שגם הם אוהבים אותך. אבל, אם הרגשות שלהם לעולם לא מגיעים לאותה רמה כמו שלך, גם זה בסדר. זה יכול להיות כואב לעיבוד, אבל בסופו של דבר זה נותן לך את התשובה שאתה צריך לגבי האם להתקדם במערכת היחסים. כך או כך, היית פגיע עם האדם האחר והכוונות שלך היו אדיבות, וזה משהו להתגאות בו.

כתיבת תגובה

Scroll to Top