מה ללבוש לראיון עבודה? 5 הופעות

אם אתה מתכונן לראיון לעבודה, זה אומר שכבר קיבלת את תשומת הלב של מנהל הגיוס. סביר להניח שהרכבת קורות חיים מעולים, הרכבת רשימה של הפניות מהימנות והגשת בקשה. השלב הבא הוא להחליט מה ללבוש לראיון כדי להבטיח שתקבל את העבודה.

איך להתלבש לראיון עבודה

בנוסף לתרגול התשובות שלך לשאלות הנפוצות ביותר בראיון עבודה , מומלץ לחקור כיצד בגדים יכולים להשפיע לטובה על הפגישה שלך. מחקר אחד מצא שמשהו קטן כמו כפתור מבוטל נוסף יכול להשפיע על האופן שבו אחרים תופסים אותך ככשיר. כדי לעזור לך להתלבש להצלחה בכל ראיון, עקוב אחר הטיפים השימושיים שלנו למטה.

תחקור את החברה

אנשי מקצוע שעובדים במשרדי עורכי דין אינם מתלבשים כמו עובדים קמעונאיים. כמו כן, בוודאי לא היית מתלבש אותו הדבר לראיונות בשני העסקים. זו הסיבה שאתה צריך להבין מה לובשים עובדים בעבודה החדשה הפוטנציאלית שלך.

סביר להניח שלמדת על המעסיק הפוטנציאלי שלך בזמן שיצרת קורות חיים לבקשה. אותו מידע יכול לתת לך מושג על ערכי החברה וכיצד המתחרים בענף מתלבשים בדרך כלל. השתמש במחקר זה ובמחקר מקוון אחר כדי לבסס את לבוש הראיון שלך על כך.

כישורים לקורות חיים

כשמדובר בתפקידים מסוימים, אפילו עבודות מקוונות ועבודה מהבית יכולות לדרוש ראיון אישי או וידאו צ'אט. קח זמן לחקור את העסק שאתה מקווה להשיג בו עבודה מרחוק; כך תדע שאתה נראה במיטבך כשאתה פוגש את מנהל הגיוס פנים אל פנים.

סוגים שונים של לבוש ראיון

איך להתלבש לראיון תלוי בתרבות החברה ובאופי הענף. להלן פירוט של סוגים שונים של תלבושות לראיונות עבודה, שבהם אתה עשוי לצפות ללבוש כל אחד מהם ועצות כיצד להרכיב את ההרכב האידיאלי.

לבוש עסקי מקצועי

אם אתה מתראיין לתפקיד בממשלה, במשפטים או בבנקאות, עליך להתלבש בלבוש מקצועי עסקי. כמה סגנונות פופולריים כוללים:

  • ז'קטים, מכנסיים ועניבות – חליפת שני חלקים היא לבוש רגיל לגברים כאשר מתראיינים במקצועות אלו.
  • חליפות מכנסיים או חצאיות עיפרון – נשים צריכות לנקוט משנה זהירות כדי להבטיח שהחצאיות באורך שמרני. גם גרביונים עשויים להתאים.
  • חולצות או חולצות עם צווארון מכופתרות – הקדישו את הזמן לגהץ את הבחירות הללו לפני הראיון, כך שהן יהיו פריכות וללא קמטים.
  • נעלי לבוש, נעלי עקב או עקבים – כל ההנעלה צריכה להיות תמיד נקייה ומלוטשת. נשים שבוחרות לנעול נעלי עקב צריכות לוודא שהן לא גבוהות מדי.

באופן כללי, צבעים כהים נחשבים לאפשרויות בעלות מראה מקצועי ביותר. עם זאת, מוצקים בצבע בהיר כגון בז' עשויים לעבוד היטב במהלך האביב והקיץ. אם אתה מתכנן ללבוש דפוס, השתמש בו במשורה. כדוגמה לאופציה מנוסה, עניבה מודפסת עדינה או חולצה נראית חדה מתחת לז'קט צמוד שחור או כחול.

עסקים מזדמנים

אם אינך בטוח מה ללבוש לראיון עבודה, לבוש קז'ואל עסקי הוא הימור בטוח עבור רוב התפקידים. התלבושות האלה נראים מצוחצחים מבלי להיראות מחניקים מדי, וסגנונות דומים הם בגדי עבודה יומיומיים במשרדים רבים. להלן כמה דוגמאות ללבוש מסוג זה של ראיונות:

  • חאקי או מכנסיים – גברים ונשים כאחד עשויים ללבוש מכנסי עבודה סטנדרטיים אלה.
  • חולצות מכופתרות או חולצות פשוטות – פולו עשוי להתאים גם לגברים, תלוי בעסק.
  • סוודרים או קרדיגנים – עליונית סרוגה עובדת היטב עבור לבוש קז'ואל עסקי בחודשי הסתיו והחורף. שקול לשכב אחד על חולצת צווארון למראה מצוחצח.
  • נעלי עקב , פרדות או מגפיים לנשים – לא תמיד יש צורך בנעלי עקב במקומות עבודה אלה. במקום זאת, בחרו בנעליים שהן גם נוחות וגם מסוגננות.
  • נעלי ספורט , אוקספורד או מגפונים לגברים – הלבישו אנסמבל קז'ואלי עם נעלי עור חלקות. אם אתה הולך על אווירה מודרנית וטרנדית יותר, זוג מגפי צ'לסי זמש הם בחירה מצוינת.

כמו בלבוש מקצועי, המפתח לבגדי יומיום עסקיים אופנתיים הוא הפשטות. צבעים ניטרליים הם הבחירה האידיאלית מכיוון שהם הכי פחות מסיחים את הדעת ומשתלבים כמעט עם הכל. אתה לא רוצה שהמראיין שלך יתמקד בבגדים נוצצים במקום בכישוריך המצטיינים ובתשובות המוכנות היטב.

לבוש ראיונות מזדמן תלוי במקום שאתה מראיין ובפרשנות שלך לנורמות שם. זה מאפשר לך להציג את הידע שלך ואת השקפת החברה עם השמלה שלך. לדוגמה, אם אתה פונה לקמעונאי בגדים, אתה עשוי ללבוש את המותג של החנות או משהו דומה לו.

בעוד בגדי ראיונות מזדמנים רגועים יותר משאר תלבושות הראיון שנדונו לעיל, הם עדיין צריכים להיראות מסודרים ומתאימים. חולצת טי איכותית בשילוב עם ג'ינס צמוד היטב ללא בלאי תתאים בדרך כלל לעבודה בתחום קז'ואל.

ביגוד ספציפי לתעשייה

ראיונות למשרות בתחומים מסוימים עשויים לדרוש לבוש המתאים במיוחד לעבודה. למשל, לא תלבש חליפה לראיון לתפקיד פועל. היסודות של מראה ייצוגי עדיין חלים על ראיונות במקצועות חוץ, אבל אתה יכול גם להראות שאתה מוכן לעבוד קשה עם הבגדים שלך. לדוגמה, מגפי עבודה עשויים להיות הבחירה הנכונה, כל עוד הם עדיין לא נלבשו מדי לעבודה.

טיפים לתלבושות ראיון

עדיין מנסה להרכיב מה ללבוש לראיון לנשים? או אולי אתה בחור שמתכונן להבטיח את עבודת החלומות שלך אבל מרגיש לא רגוע לגבי הלבוש שלך? להלן כמה טריקים נוספים שכולם יכולים להשתמש בהם בעת בחירת תלבושת לראיון.

  • לטעות בצד של התלבשות יתר עדיף להיראות קצת רשמי מדי מאשר להתלבש מתחת ולהיראות רשלנית. לבוש הראיונות הטוב ביותר שלך מראה שאתה לוקח את ההזדמנות ברצינות.
  • ודא שלבוש הראיון שלך מתאים כראוי מחקר שנערך על מרואיינים הראה שעצם לבישת חליפה גרמה לגבר להיראות אמין לאלו שראיינו אותו, אבל מבחר מותאם היטב הותיר רושם חיובי עוד יותר.
  • שמור על לבישת הראיון שלך פשוט ודא שהפוקוס נשאר במילים שלך ולא בבגדים ובתכשיטים שלך על ידי הימנעות מאביזרים שעלולים להסיח את דעתם של השואלים.

הטיפוח חשוב לא פחות מהבגדים שלך. השיער שלך צריך להיראות מסודר, וגברים צריכים לקצץ ולטפח את שיער הפנים שלהם. הימנע מלבישת בושם חזק או קלן שעלול להיות לא נעים. נשים צריכות לשמור על האיפור שלהן בגוון טבעי יחסית ולהתרחק ממראה קיצוני מושך את העין אלא אם כן זה מתאים לתעשייה.

בנוסף ללבוש נכון, יתכן שיש פריטים נוספים שכדאי להביא לראיון עבודה. אלה יכולים לכלול תיק עבודות עם קורות החיים שלך, רשימת הפניות, מכתבי המלצה ופנקס ועט לרישום מהיר.

מה לא ללבוש לראיון

האם אי פעם תהית לעצמך, " למה אני לא יכול למצוא עבודה בשום מקום ?" ייתכן שהתשובה היא שעשית טעויות מכריעות בלבוש הראיון שלך. כמה דברים שכדאי להשאיר בארון ללא קשר לאיזו מיקום אתה עשוי לכוון הם:

  • הנעלה לא מתאימה – זה יכול להיות כפכפים, נעליים מלוכלכות או נעלי עקב נוצצות מדי.
  • ביגוד חושפני – חולצות בגזרה נמוכה, חצאיות קצרות או מכנסיים קצרים, או כל דבר שחושף תחתונים יכולים להרים מיד דגל אדום למנהלים המגייסים.
  • בגדים פוגעניים – בחר חלקים פשוטים במקום מאמרים עם מילים, לוגו או תמונות שעלולים להעליב.
  • ביגוד במצוקה – ג'ינס קרעים או סגנונות דומים אחרים בדרך כלל אינם מתאימים לראיונות, ללא קשר למידת הקז'ואל של סביבת העבודה.
  • תכשיטי גוף – פירסינג לפנים כמו טבעות שפתיים ואף יכולים להיות מטרידים ולהיראות לא מקצועיים לחלק מהמראיינים.

1 תגובות על “מה ללבוש לראיון עבודה? 5 הופעות”

  1. אורי

    לצורך הראיון

    1. לבוש מתקדם ונעים; 2. בחר בצבעים שחום ויופי כמו אפור, חום מוזהב או כתום; 3. תלבושות מקצועיות כמו חליפה או ברקת; 4. סרבן מתאים; 5. נעליים נעימות ובריאות.

כתיבת תגובה

Scroll to Top