איך לחפש עבודה ללא ניסיון? 6 טיפים

אני יודע שזה כל כך מתסכל, כולנו היינו שם. אף אחד לא באמת מלמד אותך איך להשיג את העבודה הראשונה. אתה לא יכול לקבל עבודה בלי ניסיון ואי אפשר לקבל ניסיון בלי העבודה הראשונה.

בכל סמסטר אתה רואה אלפי בוגרי מכללות נכנסים בהתלהבות לשוק העבודה ומתחרים איתך על אותן משרות. לכל אחד יש תואר אקדמי, ממוצע ציונים מוצק, התמחות או שתיים, פעילויות חוץ לימודיות, התנדבות ומשרה חלקית. מה מייחד אותך?

החדשות הטובות הן שאפשר להשיג את העבודה ההתחלתית הזו אם אתה מוכן לעשות את המאמץ הנוסף. דמיין את האימייל שלך בתיבת הדואר הנכנס של מנהל הגיוס יחד עם מאות מיילים אחרים. דמיינו את קורות החיים שלכם מודפסים ובערימה עם 200 קורות חיים אחרים.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך לקבל עבודה ללא ניסיון:

מצא קשר אישי

למרות שמשרות רבות מתמלאות באמצעות פרסומים מקוונים, אף פעם לא מזיק ליצור קשר אישי. מנהלי גיוס הולכים לבדוק הפניות לפני שהם מגישים הצעה בכל מקרה. הכרת מישהו בחברה שיכול להכניס מילה טובה עבורך יכולה לעזור לך לשים לב גם עם חוסר ניסיון.

חיבור עם אנשים בלינקדאין הוא דרך מצוינת לעקוב אחר הקשרים האישיים שלך כמו חבריך לכיתה, פרופסורים, עמיתים ובוסים בעבר, ואפילו חברים של ההורים שלך! אנשים אלה אולי לא יתנו לך את העבודה, אבל הם עשויים לפתוח את הדלת או שהם עשויים לעזור להאיר מעט אור על הבקשה שלך.

כשאתה הולך להגיש מועמדות לעבודה באינטרנט, חפש בקשרים שלך כדי לראות אם מישהו עובד בחברת היעד שלך. שאל את הקשר שלך אם הם ישקלו להעביר את קורות החיים שלך למנהל הגיוס. הגש תמיד גם דרך הערוצים הרגילים.

ספר את הסיפור שלך במכתב השער

אני מבין שאנשים רבים יטענו שהמכתב המקדים מת והאנשים האלה זכאים לדעותיהם. עם זאת, אני לא מסכים. אני חושב שהמכתב המקדים חשוב במיוחד עבור מועמדים שהולכים אחרי משרות ברמת הכניסה. זהו כלי נוסף שתוכל להשתמש בו כדי לספר את הסיפור שלך.

דע את זה: רוב האנשים לא יכללו מכתב מקדים, אז אם כן, וזה מכתב מקדים ממש טוב, קורות החיים שלך עומדים לבלוט.

אין לך המון ניסיון ואתה כנראה מתחרה באנשים שיש להם 1-3 שנות ניסיון! הראה עד כמה יש לך מוטיבציה ושאתה מוכן לעשות את המאמץ הנוסף ולכתוב מכתב מקדים ממש משכנע. היו פרואקטיביים ותן להם סיבות נוספות להעסיק אותך שאינן מופיעות בקורות החיים שלך.

  • הביעו את מוסר העבודה שלכם. אם אתם פונים לתפקיד רכז אירועים, הסבירו שאתם מבינים שאירועים רבים מתרחשים לאחר שעות העבודה, בערבים ובסופי שבוע. אמור להם שתהיה הראשון באתר להגדיר והאחרון שיוריד וינקה.
  • ספר סיפור אישי. האם היית הגזבר במועצת התלמידים או בארגון החברתי היווני שלך? זה מראה שיש לך זיקה טבעית לתחומי החשבונאות או הפיננסים.
  • חבר את החוויה. יש לך ניסיון של שנים בשירות המתנה במסעדה? ספר סיפורים כיצד סיפקת חווית לקוח חיובית והתמודדות עם לקוחות נסערים וכיצד זה ממצב אותך להיות מתאם חשבונות מוצלח יותר.

הסבר את ה"למה" בקורות החיים שלך

הרבה קורות חיים ברמת הכניסה נקראים כמו רשימת "לעשות" משעממת ואין שום קשר למשרה המבוקשת בפועל. אל תפרט רק חבורה של משימות שהשגת.

  • הצע רעיונות לקמפיינים שיווקיים חדשים
  • טיפול בדיוור של לקוחות
  • פרסם באופן קבוע ברשתות החברתיות

תחשוב למה הבוס שלך ביקש ממך לעשות אותם. מהן המטרות של החברה בה עבדת וכיצד מאמציך תמכו בהן? תחשוב על מנהל הגיוס שקורא את קורות החיים שלך ואת ה"WIFM" או "מה יש לי". הרחב את מה שעשית והסביר מדוע עשית זאת. מה הייתה המטרה והתוצאה?

להלן נקודות תבליטים בקורות חיים שעושות עבודה טובה יותר בהסבר ה"למה" עבור כל משימה.

  • שיתף פעולה בפיתוח רעיונות לאסטרטגיות שיווק חדשות ליצירת מודעות למותג
  • שלחו חבילות הערכת לקוחות כדי לחזק את נאמנות המותג
  • הצג מוצרים ויצירת אינטראקציה עם לקוחות ועוקבים כדי לתמוך במעורבות במדיה החברתית

אל תמכור פחות מהחוויה שלך

כל מי שעבד בקמעונאות, במסעדות או בעבודות כפיים כמו גינון או בנייה יודע עד כמה עבודות אלו יכולות להיות קשות. למנהל הגיוס היה כנראה אחת מהעבודות האלה כשהם למדו בקולג'. אין למכור או להמעיט בחוויה הזו. מצא דרך לקשור את עבודתך להצלחת העסק.

כמה רעיונות לקורות חיים עבור חווית מסעדה:

  • סיפק שירות בר ידידותי, יעיל ומהיר תוך מכירת יתר ללקוחות בפריטי מזון כדי לראות עלייה ממוצעת בהכנסה של X,000 במהלך המשמרות שלי.
  • נתן שירות מעולה ללקוחות בטלפון ובמסעדה כדי לתמוך בחווית לקוח חיובית ולעודד ביקורים חוזרים.
  • מילא את התפקיד של "אקספו" במטבח כדי לזרז את ההזמנות לפי עדיפות מספר השולחן כדי לשפר את מהירות השירות.

התאמת קורות חיים לתיאור התפקיד

זה לא מתפקידו של המגייס לחבר את הנקודות בקורות החיים שלך לתיאור התפקיד. הם בודקים מאות קורות חיים אז אל תגרום להם לעבוד קשה יותר בניסיון לנחש. כמנהל גיוס, אם אני יודע שרק סיימת את לימודיך ואתה לא מועסק, ואני לא מקבל ממך מכתב מקדים טוב וקורות חיים מותאמים, אני יוצא מנקודת הנחה שאתה לא אדם עם מוטיבציה. אני לא רוצה להעסיק את האדם שעושה את המינימום ושולח את אותם קורות חיים ומכתב נלווה לכולם.

התאמה אישית של קורות החיים שלך לכל עבודה שאתה מגיש בקשה אליה היא קשה כאשר אין לך הרבה ניסיון. חפש דרכים קטנות ליצור יותר קשר בין תחומי האחריות לעבודה והרקע שלך.

טיפ מועיל למציאת שפה חזקה יותר עבור קורות החיים שלך הוא לחפש את תיאור התפקיד שלך באופן מקוון עבור מילים משכנעות יותר. שם מצאתי את העותק לעיל לתפקיד

חקור את החברה והאנשים

השאלה הראשונה שאולי תישאל בראיון עשויה להיות "מה אתה יודע על החברה שלנו?" כולנו מכירים את כוחו של הרושם הראשוני. תפוצץ את התשובה לשאלה הזו וייתכן שהמראיין כבר מתכוונן ומעביר אותך לערימת ה"לא" במוחו. זה אולי מרגיש קיצוני, אבל זכרו, ישנם מאות מועמדים לרמת התחלה שמתחרים על אותן משרות. אם אתה רוצה להשיג את העבודה ההתחלתית הזו, אתה חייב לקבל תשובה מוצקה לשאלה הזו ולמה אתה רוצה לעבוד שם. אתה צריך להיות מוכן יותר.

כאשר אתה קובע את הראיון, וודא שאתה מבקש את השמות והכותרות של כל מי שתפגוש. חקור את כולם בלינקדאין ובגוגל. אולי יש לך קשרים משותפים או להתנדב עם אותה ארגון צדקה. אם תצפו בפרופילים של המראיינים בלינקדאין, הם יוכלו לראות שצפיתם בפרופיל שלהם ולדעת שאתם עושים את המחקר שלכם. זה דבר טוב. אתה תיראה חדור מוטיבציה ופרואקטיבי.

עבודה בעגלות בלאס וגאס

היכונו לראיון

חשבו על הראיון כעל מבחן גמר במכללה עם הדיקן שלכם. זה עובר/נכשל ואם לא עוברים, לא מסיימים. כמה הייתם לומדים למבחן כזה? חשבו על תיאור התפקיד שיש לו הרבה משאלות המבחן מראש. המראיין עומד לשאול אותך על רוב הפריטים בתיאור התפקיד, אז עליך לתכנן את התגובות שלך.

מה אתה הולך להגיד כשישאלו אותך על תחום שבו אתה חסר ניסיון? אתה צריך להכין איזושהי תשובה. "למרות שאין לי ניסיון ישיר ב-X, אני מאמין שהניסיון שלי ב-Y קשור…" או "עדיין לא הייתה לי הזדמנות לעשות X, אבל חקרתי את זה והנה מה שלמדתי…"

היכנס לאינטרנט וחפש את "שאלות הראיון הקשות ביותר". הקדישו זמן למחשבה גם על התשובות שלכם לאלה. חבר את התגובות הטובות ביותר שלך ורשום אותן. כן, אמרתי תרשום אותם. אם אתם רוצים לבדל את עצמכם משאר המועמדים כדי להגיע לתפקיד ההתחלתי, עליכם להיות מוכנים יותר מכולם. התשובות שלך צריכות להיות יותר ברורות ומחושבות. ככל שתהיה מוכן יותר, כך תישען פחות על הקביים המילוליים "כאילו, אממ, אתה יודע." (פעם ספרתי 17 "לייקים" בראיון טלפוני עם מועמד לשלב ההתחלתי בעשר הדקות הראשונות. הפסקתי לספור וסיימתי במהירות את הראיון).

להפיק את המרב מהראיון

חשבו על הראיון כעל הרגעים הראשונים שלכם בעבודה והמידע שנאסף הוא תחילת ההכשרה שלכם.

לִרְשׁוֹם. הביאו פנקס רשימות ורשמו הערות מהדיון שלכם עם כל אדם. זה מה שתעשה כשתקבל את העבודה. אתה הולך לפגישות, רושם הערות ועושה את העבודה שלך. ההערות שלך גם יספקו לך מידע כדי להתאים אישית את מכתב התודה שלך.

שאל שאלות משלך. זה ידרוש הכנה מסוימת, אבל כדאי לשאול את השאלות כדי לקבוע אם העבודה והחברה מתאימים גם לך. שאילת השאלות גורמת לך להיראות מעורב, בעל מוטיבציה ומתחשב.

  • למה התפקיד פתוח?
  • האם תוכל לספר לי יותר על האחריות היומיומית של העבודה הזו?
  • איך תיראה ההצלחה עבורי בתפקיד הזה?
  • מה אתה הכי אוהב בעבודה בחברה הזו?
  • מה השלב הבא בתהליך הראיון?

תבקש את העבודה. חברות רוצות להעסיק אנשים שרוצים לעבוד אצלן. ודא שהם יודעים שאתה רוצה את זה. תחמיא להם. "אני מאוד מתעניין בעבודה הזו. האם משהו מונע ממך להציע לי את התפקיד עכשיו?"

כתוב תודה

מכתב התודה והמכתב המקדים הם שניהם זן גוסס אך שניהם מציגים הזדמנויות עבורך להתבלט ולשפר את הסיכויים שלך לקבל את העבודה ברמת ההתחלה. אם הפכת את זה לתהליך הראיון, אתה כבר אחד מהמועמדים המובילים. הבדיל את עצמך עם הערת מעקב יעילה.

"תודה שהקדשת מזמנך להיפגש איתי על עמדת X. נהניתי מאוד לפגוש אותך ואת הצוות שלך ומצפה לשמוע ממך בקרוב." זו הערת נימוס נחמדה אבל היא לא עושה שום דבר כדי לעזור למטרה שלך.

התאם אישית את המייל עם ההערות שלך מהראיון עם כל אדם. חזור על היבטים ברקע שלך הקשורים לתפקיד. האם היה משהו שהתכוונת לספר להם ששכחת? הוסף אותו למכתב התודה והמשיכו למכור אותם על הסיבות להעסיק אותך.

המשך ללמוד

כאשר חברה יוצרת משרת התחלתית, הם יודעים שהמועמדים ידרשו הכשרה משמעותית. הפגינו את נכונותכם ללמוד בעצמכם. קרא ספרים, האזן לפודקאסטים, עקוב אחר מובילי התעשייה בטוויטר וב-LInkedIn, הירשם לניוזלטרים שלהם. ייתכן שתוכל לשלב את הידע החדש הזה במכתב הכיסוי שלך או במהלך ראיון.

שמרו על גישה חיובית

כן, זה יכול להיות מתסכל לנסות להשיג עבודה ללא ניסיון. אני מקווה שהטיפים האלה, יחד עם גישה חיובית, יעזרו לך למצוא הצלחה. בחרו בכל יום להיות חיוביים. הביאו את החיוביות הזו לתהליך חיפוש העבודה.

1 תגובות על “איך לחפש עבודה ללא ניסיון? 6 טיפים”

  1. ליה

    1. חפש משרות שאתה מתאים עבורם באתרי הג'וב והלוחות המשרות.
    2. צרו קשר עם חברים, חברים של חברים, אנשי קשר ממקצועך ורעיונות מאחורי הקלעים.
    3. הקדש זמן לעבוד על התפיסת עצמך כמו מוצר ופרסם אותו במקומות המתאימים.
    4. חפש אפשרויות עבודה מחוץ למקצועך אשר יכולות להעניק לך הכשרה משמעותית.
    5. התעסק בבחינות העבודה ובעבודות שוטפות בכדי להראות את יכולתך.
    6. היכנס למשרד של יועצי העבודה בכדי לקבל חוות דעת בנוגע להצעות העבודה הזמינות באזורך.

כתיבת תגובה

Scroll to Top