מה זה תותי גוג׳י ברי ברפואה סינית?

כמות יומית של 5-10 גרם גוג׳י ברי ביום תעשה לגוף ניסים ונפלאות ותספק לו כמות אדירה של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים חיוניים נוספים.

גוג׳י ברי ברפואה סינית

תותי גוג׳י ברי גדלים על שיחים שצמיחתם דומה לגפן. הפרי יודע לשרוד תנאי מזג אוויר קשים והוא גדל באזורים טרופיים, באותו האופן שהוא גדל בתנאי יובש וקור קשים. את גרגירי הצמח החלו להעביר מסין לצפון ולמרכז אמריקה, כנראה ע״י מהגרים לפני שנים רבות. ברפואה הסינית שהיא הבסיס לתורת הצמחים, תותי גוג׳י ברי מהווים שימושים רפואיים למניעה ולטיפול במחלות שונות.

על פי האגדה

אגדה סינית מספרת שעל פי תורת הרפואה הסינית, תותי גוג׳י ברי משפרים את יכולות הלמידה הקוגניטיביות של המוח ושהסינים מאמינים שהאדם הראשון שאכל את הגוג׳י ברי חי בשיבה טובה 252 שנים. תותי גוג׳י ברי לימדו את הסינים במהלך חייהם את חוכמת הצמחים, תורת המדע ואת תורת מי המעיינות הטהורים מה שמאפשר להם לזכות במתנה יקרה של אריכות ימים בשיבה טובה. גוג׳י ברי לוקח חלק ברפואה הסינית כבר אלפים של שנים, ובעשרים השנים האחרונות החלו לחקור אותו ולכתוב עליו בכל העולם. גוג׳י ברי מאופיין בהרכב תזונתי עשיר ומגוון אשר מעניק לגוף חיות ואנרגיה.

גוג׳י ברי על פי הסינים

*על פי הרפואה הסינית המסורתית, גוג׳י ברי מניע את אנרגיית החיים ומחזק את יין הכליות כלומר, מונע התייבשות שלהן. חוסר יין בכליות על פי הסינים מתבטאת בעלייה חדה בחום הגוף, דופק מהיר, הפרעות שינה ולשון אדומה.

*על פי הרפואה הסינית גוג׳י ברי מטיב עם הגרון ומקל על דלקות ועל שיעולים יבשים וחזקים.

*גוג׳י ברי מחזק את הראייה ומטיב עם בעיות עיניים הגורמות לסחרחורות או לראייה מטושטשת, ע״י מילוי הכליות והכבד באנרגיה ומספק להם תמציות ודם.

*על פי הרפואה הסינית גוג׳י ברי מזין ומעשיר את זרימת הדם בכבד ובכליות, פותר מצבים של חוסר יין המלווים בכאבי גב, רגליים, בטן, אימפוטנציה ועצירות .

*גוג׳י ברי על פי הרפואה הסינית פותר דלקות שתן ובעיות עיכול, מאזן את רמות הסוכר ולחץ הדם בגוף.

*הרפואה הסינית רואה בתותי גוג׳י ברי מעכבים תהליכי הזדקנות עקב היותם עשירים בנוגדי חמצון רבים. בנוסף תותי גוג׳י ברי מחזירים לגוף אנרגיה, מעניקים לנו תחושת חיות ומעלים לנו את מצב הרוח.

יתרונותיו של גוג׳י ברי

*נחשב למזון על – 100% טבעי, אינו מכיל כימיקלים, חומרים משמרים או צבעי מאכל.

*ממוקם בין המקומות הראשונים בסקאלת ה- ORAC אשר מסמלת את רמת נוגדי החמצון של הפרי.

*שומר על תפקוד תקין של הלב, מקטין את מסת השומן בגוף, שומר על הכליות ומסייע לתפקוד תקין של המוח.

*מכיל חומצות אמינו וכמות גבוהה של חלבונים אשר מסייעים לתהליך הצמיחה, הגדילה והחידוש של התאים. כמות יומית קטנה של גוג׳י ברי תעצים את הפרשתו של הורמון הגדילה ותשמור על התפתחות תקינה של השרירים.

*תותי גוג׳י ברי מספקים לגוף אנרגיה וחיוניות ושמורים על גופנו מאוזן.

*כמות של בין 5-10 גרם ביום מתותי הגוג׳י ברי תשפר את התפקוד המיני.

נוגד חמצון

כמות קטנה של תותי גוג׳י ברי העומדת על מספר גרמים בודדים ביום, מסייעת להקטין תגובות חמצון שהגוף מייצר. חומרים אשר מחמצנים את התאים והרקמות גורמים לתנועה חופשית של רדיקלים אשר עלולים לגרום נזק ולחשוף את גופנו למחלות שונות. צריכה של בין 5-10 תותי גוג'י ברי ביום תמנע את נזקי הרדיקלים ותבלום את פעולת החמצון בגוף.

מונע מחלות

מחקרים בכל העולם טוענים כי צריכה יומית קבועה תותי הגוג׳י ברי מאבקה (מנת הגשה), טבליות (2 כדורים) או ממיץ טבעי (2 כפות), מונעת מהגוף לפתח מחלות מקבוצת מחלת הסרטן, הלב או הסוכרת. תותי גוג׳י ברי מורידים את רמות הגלוקוז, השומנים והכולסטרול בגוף. בנוסף צריכה יומיומית בכמות של בין 5-10. גרם מהגוג׳י ברי, מחזקת את המערכת החיסונית זאת הודות לכמות הוויטמינים הרבה המצויה בפרי.

גוג׳י ברי מכיל ויטמינים מקבוצות B אשר תורמים למערכת העיכול והעצבים, ויטמין C אשר מחזק את המערכת החיסונית, ברזל להעלאת ייצור כדוריות אדומות ולקשירת חמצן ומולקות אשר מאחסנות אנרגיה זמינה בגוף. צריכה יומיות של בין 5-10 גרם תותי גוג׳י ברי תספק לגוף כמות גבוהה של מינרלים וויטמינים אליהם הוא זקוק, תאזן אותו מבחינה הורמונלית ותשפר לנו את מצב הרוח והאנרגיות.

1 תגובות על “מה זה תותי גוג׳י ברי ברפואה סינית?”

  1. כהן

    תותי גוג'י ברי ברפואה סינית הוא שיטת רפואה מבוססת על הקונספט של רפואת הגוף, חרדה וטיפול המבוסס על היסודות של הרפואה הסינית. הוא מכיל את היסודות המרכזיים של הרפואה הסינית, כמו שליפת הדם, תנועת הגוף והערכת האנרגיה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top