מעבד מזון לעומת בלנדר: איזה כדאי לקנות?

מעבד מזון לעומת בלנדר: איזה כדאי לקנות? – המנצח תלוי איך אתה מתכוון להשתמש בו. אנו בוחנים באופן עצמאי את כל המוצרים והשירותים המומלצים.

על פני השטח, בלנדרים ומעבדי מזון הם מכשירי מטבח דומים: הם משתמשים בלהבים מסתובבים כדי לשבור מזון לחתיכות קטנות יותר. שניהם מגיעים בגרסאות ידניות וחשמליות, במגוון רחב של גדלים, עיצובים ורמות הספק. אבל למעבדי מזון ולבלנדרים יש הבדלים חשובים שהופכים את זה או את זה לטובים יותר עבור עבודות שונות.

בלנדר

  • להבים קטנים יותר שמסתובבים מהר יותר
  • טוב להנזלת, פירה, ריסוק קרח
  • יוצר מערבולת לערבב מרכיבים באופן יסודי ואחיד
  • צריך הרבה נוזלים כדי לעבוד

מעבד מזון

  • להבים גדולים יותר שמסתובבים לאט יותר
  • טוב לקיצוץ, לגרד, לחתוך
  • מספר להבים/קבצים מצורפים לעבודות שונות
  • לא טוב עם נוזלים דקים או קרח

האם אפשר להשתמש בבלנדר כמעבד מזון או במעבד מזון במקום בבלנדר? לִפְעָמִים; זה תלוי מה אתה מכין. איזה מהם כדאי לקנות? זה תלוי למה אתה צריך את זה וכמה אתה מתכנן להשתמש בו. (אולי שווה להחזיק את שניהם!) כדי לעזור לך לבחור בין מעבד מזון לבלנדר, המשיכו לגלול לסקירה של איך הם מבצעים ראש בראש בהרבה משימות שונות במטבח נפוצות.

למה הכי מתאים: לקצוץ גזר, לגזור כרוב, לחתוך תפוחי אדמה, לגרד גבינה, לישה של בצק, מרק, חומוס

אם אתה הולך עם מעבד מזון, זו הבחירה הטובה ביותר שלנו. הן בבדיקות המעבדה והן בבדיקות הביתיות, המעבד בעל הקיבולת הגדולה הזה היה סוס עבודה, שטיפל בכל משימות הקיצוץ, החיתוך, הגרירה, הפירה והלישה שהטלנו לדרכו בקלות. שני סטים של בודקים קראו למנחת המזון הגדול שלו כתכונה נוחה, והמבנה הכבד שלו מתוכנן להחזיק מעמד שנים על גבי שנים. הוא יקר למדי, אבל לא יקר כמו כמה מהדגמים המובילים שהוא הציג ביצועים טובים יותר.

למה זה הכי מתאים: שייקים, קוקטיילים קפואים, מילקשייק, הולנדייז, מרק, חומוס

אם אתם הולכים במסלול הבלנדר, זה הדגם שאנחנו עומדים מאחוריו. אנחנו לא נשקר: בלנדרים של Vitamix הם יקרים מאוד, אבל הביצועים והעמידות המדהימים שלהם בהחלט מרוויחים את המחיר הנשבר הזה. הספק של 2,400 וואט של דגם זה הפך אותו לבחירה מספר אחת בהשוואה ראש בראש שלנו של בלנדרים של Vitamix , והוא הצטיין באופן כללי גם בבדיקות מעבדה וגם בבדיקות ביתיות, שכללו הכנת שייק קייל, חמאת בוטנים תוצרת בית, רוטב עגבניות, אורז קמח, וקצפת. (הוא מסוגל להקציף עוד יותר שמנת לחמאה; יש הגדרה רק בשביל זה.)

הבוחן הביתי שלנו אפילו הצליח להשיג מיץ סלרי נטול עיסה לחלוטין מגבעולים טריים, וזה הישג מרשים. ל-750 יש הרבה הגדרות מתוכנתות מראש למשימות שונות, אבל הוא גם מאפשר לך להתאים את המהירות איך שתרצה באופן ידני. בנוסף, הקנקן בעל הפרופיל הנמוך שלו עוזר לו להשתלב בתוך או מתחת לארונות ביתר קלות.

ההבדלים

לבלנדרים יש להבים קטנים שמסתובבים מהר מאוד. החלקים החדים נמצאים רק במגע עם כמות קטנה של מזון בבת אחת, אבל הם באמת מרסקים את האוכל הזה (או קרח, במקרה של משקאות מעורבבים). זה עובד הכי טוב עם תכולה נוזלית בעיקר, והצורה הגבוהה והצרה של כוס בלנדר עוזרת ללהבים המסתובבים ליצור מערבולת היונקת חומר בחלק העליון למטה כדי להתערבב פנימה באופן שווה. לבלנדר טבילה (המכונה בלנדר סטיק ) יש אותו להב קטן, אבל מחבר אותו לקצה של עמוד חסין מים וחום שאפשר לשים ישירות בסיר מרק חם, קערת פירות מבושלים, כוס מדידה של ביצים, או בעצם בכל מקום אחר שאתה צריך את זה.

זה בדיוק ההיפך עם מעבדי מזון, שיש להם להבים גדולים שמסתובבים לאט יותר. מכיוון שהלהבים נמצאים במגע עם הרבה מזון בבת אחת, הם מסוגלים לקצוץ פירות או ירקות שלמים לחתיכות בגודל שווה עם כמה קטניות בלבד. רוב מעבדי המזון מגיעים עם מבחר של להבים נוספים ותוספות אחרות המיועדות לחיתוך, גרירה או אפילו לישה של בצק.

המשימות

הכינו שייק

הזוכה: בלנדר

כדי לרסק מיץ, פירות טריים או קפואים וקרח לשייק טעים שהוא, ובכן, חלק, בלנדר הוא הבחירה הטובה ביותר. מעבדי מזון נוטים להתקשות עם תערובות מימיות מכיוון שהלהבים האיטיים יותר שלהם פשוט דוחפים נתחים מוצקים בנוזל במקום לקצוץ או לטחון ביעילות. אם יש מספיק נוזלים בצנצנת, להבי הבלנדר יוצרים מערבולת היונקת כל מוצקים תועים ומונעת מהשייק שלך להיות לעיס. עדיין אפשר להכין שייק חלק באמצעות מעבד מזון; הקפד לטהר כל פירות שלמים או מרכיבים מוצקים אחרים דק ככל האפשר לפני הוספת נוזלים.


הכינו קוקטייל קפוא (או מילקשייק)

הזוכה: בלנדר

הם לא קוראים להם משקאות מעורבבים סתם. הבלנדר הוא האלוף המובהק בכל הנוגע לריסוק קרח עבור מרגריטה קפואה , בננה דייקירי , פיניה קולדה או מרענן דומה. בלנדרים מסוגלים לרסק קוביות קרח שלמות לחתיכות זעירות אבל עדיין קפואות, תוך כדי הקצפה של הרבה אוויר למשקה קצף. להבי הקיצוץ של מעבד מזון נוטים לשבץ פיסות קרח שנמסות לפני שניתן לשבור את שאר הקובייה, וכתוצאה מכך משקה מימי. זה אותו המצב עם מילקשייק : מעבד מזון ימיס יותר מהגלידה תוך כדי הקצפה פחות מבלנדר.


מכינים הולנדייז

הזוכה: בלנדר

זו שיחה קרובה, אבל הבלנדר בקושי לוקח את הכתר כשמדובר בשילוב חמאה או שמן ברוטב מתחלב , כמו הולנדייז או מיונז ביתי . המערבולת המסתחררת שלו מבטיחה שכל המרכיבים מתערבבים יחדיו כל הזמן, וניתן לטפטף בקלות פנימה את השומן בזמן שהבלנדר פועל כדי למנוע מהרוטב להישבר . אתה בהחלט יכול להכין הולנדייז או מיונז גם במעבד מזון, אבל ייתכן שתצטרך נפח גדול יותר של מרכיבים כדי למלא את הקערה מספיק כדי שהלהבים יתערבבו ביעילות הכל יחד.מרק פירה

הזוכה: זה תיקו!

הפיכת תערובת של נוזלים וירקות מבושלים – מלפפון , דלעת , תפוח אדמה , פרסניפ – למרק חלק וטעים זה ממש בבית ההגה של הבלנדר וגם של מעבד המזון. פשוט לזרוק פנימה את החומרים ולתת לו לפעול עד לקבלת תערובת חלקה. עבור מרק נא, כמו קרם הברוקולי הטבעוני שלנו , בלנדר מסוגל לפרק טוב יותר את הירקות הגולמיים הסיביים – מרק נא הוא בעצם שייק מלוח, אחרי הכל.

הנה כלל אצבע טוב: אם אתה יכול ללגום אותו עם קשית, אתה רוצה בלנדר. אם אתה יכול לדקור אותו עם מזלג, אתה רוצה מעבד מזון.

מכינים חומוס

הזוכה: זה תיקו!

בלנדרים ומעבדי מזון הם שתיהן דרכים יעילות להכנת מטבלים ורטבים עבים וניתנים למריחה, כגון חומוס , מטבל ארטישוק או פסטו . בכל מקרה, חשוב לעצור את המכונה מעת לעת ולגרד את הדפנות כדי להבטיח שכל המרכיבים יתערבבו פנימה. בלנדר ייצור תערובת במרקם אחיד מאוד, בעוד שמעבד מזון יכול להשאיר דברים קצת יותר שמנמנים אם תלבשו לא לעבד אותם כל כך הרבה זמן; זה באמת תלוי בהעדפה אישית איזה סגנון אתה מעדיף.

קוצצים גזר

הזוכה: מעבד מזון

אתה יכול להשתמש בבלנדר (די חזק) כדי להפוך גזר שלם למיץ גזר , אבל זה לא ממש טוב לשום מרקם שביניהם. הלהבים הגדולים של מעבד מזון, לעומת זאת, נועדו לחתוך צרור ירקות לחתיכות בגודל שווה, כולם בו זמנית. ככל שאתה מפעיל את המכונה זמן רב יותר, החלקים הולכים וקטנים, כך שמעבר מקוביות גדולות לקוביות קטנות לטחון זה רק עניין של לחיצה על כפתור הדופק כמה פעמים.

לגרוס כרוב

הזוכה: מעבד מזון

רוב מעבדי המזון מגיעים עם להב חיתוך מתכוונן שהוא הכלי האולטימטיבי לגרוס כרוב לסלט כרוב או כרוב כבוש . בין אם אתם אוהבים רצועות דקיקות נייר או פרוסות עבות ופריכות, מעבד מזון משיג לכם כרוב מגורר באופן שווה למנה סופית במרקם אחיד.

פורסים תפוחי אדמה

הזוכה: מעבד מזון

כן, גרירת כרוב וחיתוך תפוחי אדמה הם בעצם אותו דבר, והם משתמשים באותו חיבור למעבד מזון, אבל אנחנו מדגישים את יכולת חיתוך תפוחי האדמה של מעבד המזון כי זה קריטי לתפוצ'יפס תוצרת בית נהדרים . בין אם אתם מכינים תפוצ'יפס מטוגן באוויר , צ'יפס בתנור או צ'יפס מסורתי מטוגן בשמן עמוק , פרוסות בעובי אחיד הן קריטיות לעשייה אחידה. אמנם יעיל בדיוק כמו מנדולינה , אבל מעבד מזון מהיר ובטוח יותר עבור מפרקי האצבעות.

מגררים גבינה

הזוכה: מעבד מזון

בעלי מעבדי מזון שוכחים לרוב מהאביזרים שרוב הדגמים כוללים, כך שהם לא מפיקים את המרב משלהם. בנוסף לגלגל חיתוך, יש כנראה גם גלגל גריסה/גריסה שהוא כמו פומפיה קופסה על סטרואידים. אם אתה צריך הרבה מוצרלה למסיבת פיצה או שפע של צ'דר לתפוחי אדמה אפויים או המבורגרים (או תפוחי אדמה מגוררים לחשיש בראון ), תן למעבד המזון שלך לעשות את העבודה.

בצק ללוש

הזוכה: מעבד מזון

אפשר ללוש בצק פיצה או בצק לחם במעבד מזון, וכל מה שצריך זה את הלהב הסטנדרטי. מוסיפים את כל החומרים היבשים, מערבבים עד לאיחוד, מוסיפים את הרטובים וממשיכים לפעום עד לקבלת כדור בצק לישה מלאה. בתיאוריה, זה ייקח פחות מדקה. (יש מכונות שמגיעות עם להב לישה מיוחד מפלסטיק עדין יותר על הבצק, אבל ההליך זהה.) מעבד המזון לא נותן לך את אותה רמת שליטה כמו מערבל סטנד, אבל הוא עושה עבודה נהדרת לישה – בהחלט טוב יותר מבלנדר.

טוחנים פולי קפה

המנצח: גם לא!

אם אתם מתכננים לבשל קפה בבית באמצעות פולים שלמים, אתם צריכים מטחנת קפה ייעודית. פולי הקפה הם קטנים מאוד וקשים מאוד, ולא בלנדר או מעבד מזון מצוידים כדי לפרק אותם כראוי לחתיכות אחידות. הפעלת מספיק זמן, כל אחת מהמכונה יכולה בסופו של דבר לצמצם שעועית שלמה לאבקה, אבל זה בסדר מכדי להשתמש בכל שיטת חליטה מבלי להסתיים בקפה גרוס. מטחנת קפה כוללת כוס קטנה ולהבים המתמחים לפיצוח פולי קפה לחלקים אחידים. (אותו כלל חל על תבלינים קשים כמו גרגירי פלפל, ציפורן או קינמון; מטחנת קפה משמשת כמטחנת תבלינים, אבל בלנדר או מעבד מזון לא.)

האם לקנות בלנדר או מעבד מזון?

ובכן, אילו מהפריטים לעיל תכינו לעתים קרובות? אם אתה לא יכול להתחיל את הבוקר בלי שייק לארוחת הבוקר , בלנדר הוא הבחירה הטובה ביותר. אם אתה תמיד קוצץ ירקות ופורס צ'יפס , מעבד מזון הוא מה שאתה צריך. אם אתה טבח ביתי רציני שמכין כל מיני מתכונים, אולי תרצה את שניהם.

אם יש לך את שניהם, האם להשתמש בבלנדר או במעבד מזון? אם זה לא נכנס לקטגוריות שלמעלה, הנה כלל אצבע טוב: אם אתה יכול ללגום אותו עם קשית, אתה רוצה בלנדר. אם אתה יכול לדקור אותו עם מזלג, אתה רוצה מעבד מזון. אם אתה משתמש בכפית, כנראה שכל אחת מהן תעבוד.

1 תגובות על “מעבד מזון לעומת בלנדר: איזה כדאי לקנות?”

  1. יצחק

    החלטתך תלויה בצרכים, תקציב והערכה של מה שאתה מחפש. אם אתה מחפש מעבד מזון שיהיה אמין וישאר עםך לאורך זמן, בלנדר הוא בחירה טובה. אם אתה מחפש מעבד מזון שעוזר לך לחסוך יותר כסף, מעבד מזון יכול להיות בחירה טובה יותר.

כתיבת תגובה

Scroll to Top