מנגוסטין איך לאכול את זה ומה הטעם שלו

אני אובססיבי לפירות במיוחד פירות טרופיים שאנחנו לא רואים בקביעות כאן באריזונה. זה כל כך כיף לטעום פירות חדשים וגם לאכול את המועדפים שלי. אחד הפירות האהובים עליי החדשים הוא המנגוסטין . אם מעולם לא ניסית את המנגוסטין, אתה מקבל פינוק.

בפוסט זה תלמדו מאיפה מגיע המנגוסטין ואיפה הוא גדל. תלמדו גם מה היתרונות הבריאותיים, איך אוכלים אותו ואיך מנגוסטין טעים לי. בואו נתחיל!

מאיפה מגיע המנגוסטין?

המנגוסטין מקורו באיים סביב האוקיינוס ​​ההודי ודרום מזרח אסיה. הם מעובדים באופן נרחב במלזיה, בורנאו, סומטרה, דרום מערב הודו והפיליפינים, בין מדינות אחרות באזור זה. וגדלו שם כבר מאות רבות של שנים.

באמצע שנות ה-1800 הפרי הטרופי הוצג לחצי הכדור המערבי. איי הודו המערבית היה אחד המקומות הראשונים שבהם טיפח, כאשר ג'מייקה היא המדינה המרכזית. מאוחר יותר זה התפשט למקומות כמו פורטו ריקו, מקסיקו, הונדורס, גואטמלה, והם אפילו גדלים בפלורידה.

הם גדלים בעיקר באקלים טרופי. כאן בארצות הברית יכול להיות קשה למצוא אותם והם מאוד יקרים, שילמתי עבורם 17.99 דולר לפאונד. אני מוצא אותם, בעונה, ברשת המקומית שלי סופרמרקט אסיה בשם HMart . במהלך הקיץ, בדוק את השוק האסייתי המקומי שלך ואולי יהיה לך מזל למצוא אותם.

כינו את "מלכת הפירות" בדרום מזרח אסיה, ואני יכול להבין למה. הדוריאן מכונה " מלך הפירות", אבל אני באמת חושב שהתואר הזה צריך להיות שייך למנגוסטין, חחח.

מהם היתרונות הבריאותיים?

פרי טרופי זה מזין מאוד. הנה כמה מהיתרונות הבריאותיים של המנגוסטין המדהים:

  • דל בקלוריות
  • עשיר בנוגדי חמצון
  • כמות מתונה של ויטמינים ומינרלים כמו ויטמין C, ויטמין B9, ויטמין B1 ו-B2, מנגן, נחושת
  • כמות הגונה של סיבים
  • תומך בשליטה ברמת הסוכר בדם
  • מקדם מערכת חיסונית בריאה

איך אוכלים מנגוסטין?

די קל לחתוך ולאכול את המנגוסטינים, אבל זה לא סופר אינטואיטיבי רק מלהסתכל עליהם. אתה יכול לדעת אם הוא בשל כאשר הוא מרגיש כבד לגודלו, הוא חלק והעור סגול. כמו כן, הוא ייכנע מעט ללחץ בעת לחיצה על הצד.

קח סכין חדה, ונקדו את הפרי מסביב לקו המשווה שלו. נראה שלהב משונן עובד היטב, אבל גם סכין חיתוך חדה עובדת מצוין. אל תחתוך אותו עמוק מדי רק קצת יותר מ-1/8 אינץ'.

אז אתה יכול לסחוט אותו בעדינות והוא ייסדק בקלות לאורך החתך ואז פשוט פתח אותו לשניים. המרכז הלבן הזה הוא הבשר שאתה אוכל. הקליפה או העור אינם אכילים, אז זרקו אותם החוצה, או קומפוסט.

שיטה נפוצה נוספת לפתיחתו נקראת שיטת הדחיסה. תשים אותו בכף היד ותלחץ מה שיגרום לו להיסדק. ואז אתה פשוט פותח אותו בידיים שלך. הדרך הזו מבולגנת יותר ולא נותנת לך פתח נקי, כמו שימוש בסכין.

כדי לאכול אותו, אתה יכול פשוט לתפוס את הבשר הלבן עם האצבעות ולהכניס אותו לפה או להשתמש בכף ולגרף אותו. אתה יכול גם פשוט לקחת ביס מזה. ייתכן שיש בו כמה זרעים קטנים או גדולים יותר. הזרעים אכילים, אך לפעמים טעמם מעט מר.

אני בדרך כלל אוכל סביב כל זרעים גדולים ופשוט אוכל את הזרעים הקטנים באמת.

מה טעם המנגוסטין?

עכשיו, אני בטוח שאתה תוהה מה הטעם של מנגוסטין. למרות שטעם הוא בהחלט סובייקטיבי, אנסה ולתאר איך הוא טעים לי.

קודם כל הבשר עסיסי ביותר. קל מאוד ללעיסה וטעמו מעט חמצמץ עם פיצוץ של מתיקות. הטעם מזכיר לי תערובת בין ליצ'י , אפרסק, תות ואננס. נראה שיש תו פרחוני קל ובהחלט יש לו טעם טרופי.

אני יכול לאכול את זה כל היום, הם כל כך טובים. כמובן, זה יכביד על הכיס שלי. אני בהחלט יכול לראות מדוע אלה נקראים "מלכת הפירות".

ניסית פעם מנגוסטין? אם כן, ספרו לי בתגובות מה אתם חושבים עליהם וכמה הם עולים איפה שאתם גרים. אם לא, אני מקווה שתהיה לך הזדמנות לנסות את הפרי המדהים הזה מתישהו.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. מנגוסטין הוא שום מוכשר ותבליני אשר הופך לחבר ברכבת אקלקטית. זה מגדיר טעם מיוחד, מעורב בין מריר לחמוץ, ועשוי להופיע בפורמולות שונות. לפעמים מנגוסטין יכול להיות מעודן או מתובל, אבל יחידה הרגילה שלו היא מרוקו. אתה יכול לאכול את מנגוסטין בצורות שונות הכוללות את הודו, הצביעות, או פשתן.

כתיבת תגובה

Back to top button