מה ההבדל בין חלבונים איטיים למהירים?

חלבון הוא המפתח לבניית שריר לאחר אימון. הנה מה שאתה צריך לדעת על צריכת חלבון.

יש הבדל בין חלבונים "איטיים", שמומלץ לצרוך אותם במזון או בשתייה לפני השינה לבין חלבונים "מהירים", שיעשו עבורך את העבודה לאחר הפעילות הגופנית. איך תוכלו לבחור נכון ועל אילו מוצרים אתם צריכים לדעת לפני האימון הבא? הנה התשובות.

ההבדל בין חלבונים איטיים למהירים

צריכת חלבון מספקת היא קריטית לבריאותנו. זה תורם למסת השריר ולבריאות העצמות, וגם עוזר לנו לשמור על משקל תקין. מאז שהמודעות לצריכת חלבון נכונה עלתה בשנים האחרונות, חברות החלו לשווק מוצרים עשירים בחלבון, כגון יוגורטים , משקאות חלב, חטיפי חלבון ואבקות חלבון.

אבל מה בדיוק כדאי לצרוך ואיך בוחרים? 

בואו לארגן את כל המידע שאתם צריכים.

חלבונים מורכבים משרשרות של חומצות אמינו. יש 20 כאלה, והגוף שלנו צריך את כולם. ההבדל בין החלבונים הוא במספר חומצות האמינו בשרשרת, בסוג שלהן, בסדר החיבור שלהן ובמבנה המרחבי שבו הם מאורגנים.

מבין 20 חומצות האמינו, חומצת האמינו לאוצין נמצאה יעילה ביותר לצריכה לאחר מאמץ גופני, שכן היא תורמת לתיקון ולחידוש רקמת השריר שנפגעה במהלך פעילות גופנית, אפילו קרעים קלים המתרחשים על בסיס קבוע. חלבונים הם מצוי באופן טבעי בחלב ומוצרי חלב, בשר ובשר, ביצים, סויה וקטניות. החלבונים נבדלים בהתאם לקצב הספיגה שלהם בגוף.

בחלבונים "איטיים" קצב העלייה של חומצות אמינו בדם איטי, ועם חלבונים "מהירים" קצב העלייה של חומצות אמינו בדם מהיר. חלבונים "איטיים", כמו חלבון קזאין, יש לצרוך כאשר חלון הזמן לבניית השריר ארוך, למשל לפני השינה. חלבונים "מהירים" כמו מי גבינה וסויה מומלצים לצריכה כאשר חלון הזמן לבניית השריר קצר, כמו בסוף אימון או בין אימון לאימון.

חלבון

ישנן נקודות רבות שיש לקחת בחשבון בבחירת מוצר החלבון שאנו רוצים לאכול או לשתות במצבים שונים: האם זה חלק מארוחה, משהו לארוחה לאחר אימון, או טעם ביס מאוחר בלילה, סוג, כמות, איכות, זמינות וכו' .

אם אתם רוצים לצרוך חלבון לאחר מאמץ גופני, תזונאים ממליצים על 20-40 גרם חלבון מי גבינה, המכיל 1-3 גרם לאוצין. חלב פרה מכיל באופן טבעי כ-80% חלבון קזאין ו-20% מי גבינה. כאשר מייצרים מוצרי חלב יכולים להתבצע שינויים בתכולת החלבון המשפיעים על כמות וסוג החלבון במוצרים.

חלבון שעבר תהליך בידוד יכיל את הכמות הגבוהה ביותר של חלבון מי גבינה ואת הכמות הגבוהה ביותר של חומצת האמינו לאוצין. לכן, זה יהיה החלבון המומלץ ביותר לצרוך לאחר אימון. כיום ניתן למצוא מגוון משקאות חלבונים הנבדלים זה מזה בתהליך ייצור החלבון בערכים תזונתיים, אילו ויטמינים ומינרלים מוסיפים ובטעם.

1 תגובות על “מה ההבדל בין חלבונים איטיים למהירים?”

  1. עומר

    ההבדל העיקרי בין חלבונים איטיים למהירים הוא את הזמן שלהם להפסק. חלבונים איטיים מקבלים עומק של זמן להתווסף למערכת, בעוד חלבונים מהירים מספקים תוצאות בזמן קצר יותר.

כתיבת תגובה

Scroll to Top