לא נרדם? 17 משקאות שעוזרים לך לישון

לא נרדם? קבל 17 משקאות שעוזרים לך לישון – להיות עייף בלי יכולת לישון היא אחת התחושות הכי מתסכלות אי פעם . אבל האם ידעת שיש כמה משקאות שיכולים לעזור לך לישון?

ראשי מדע מגלים שתרכובות מסוימות, ויטמינים ומינרלים עשויים להיות מצוינים כדי לגרום לך לישון. וכאשר כמה מהמרכיבים האהובים עלינו נושאים אותם במטענים, זו סיבה מצוינת להכניס אותם למשקה ולשתות אותם.

אז למה שלא תנסה כמה אפשרויות טעימות יותר לשינה טבעית לפני שתנסה תרופות? בדוק את 17 המתכונים האלה שעשויים לעזור לך לישון – ללא צורך באבקוס כבשים.

שייקים לשתות לשינה

1. שייק דלעת בריא

מרכיב פעיל תומך שינה: דלעת

בניגוד ל-99.9 אחוז מהמשקאות המתובלים בדלעת בעולם, זה למעשה מכיל דלעת.

דלעות (ובמיוחד הגרעינים, אם מתחשק לכם לקשט מעט) מכילות טריפטופן , חומצת אמינו שדי שימושית כדי לעזור לכם להרגיש ישנוניים.

  • מנות פתיחה

השייק הזה מושלם לכיבוש מחדש של ערבי הסתיו המפנקים, ויש בו מספיק דלעת ושמנת כדי שתנמנם תוך זמן קצר.

2. שייק חלב זהוב טבעוני שמנת

מרכיב פעיל תומך שינה: כורכום

אל תדאג לגבי הארנק שלך – זה לא זהב אמיתי, אלא כורכום. אם עדיין לא קפצת על סיפון רכבת הכורכום , מצב חוסר השינה שלך עשוי לתת לך סיבה טובה להתחיל.

הודות לשילוב של תכונות אנטי דלקתיות ונוירו-הגנה אפשריות , כורכום עשוי לעזור עם חרדה ולהתמודד עם חוסר השינה שלך.

3. שייק טרופי אננס

מרכיב פעיל תומך שינה: אננס

סרוטונין נהדר לקבלת Zzz's, להרגעת הדאגות שלך ולהרגעת הלילה – ואתה יכול להוסיף אננס לרשימת הפירות שמספקים אותו. אננס הוא גם מקור לטריפטופן, שגופך משתמש בו לייצור סרוטונין – פגיעה כפולה של הרפיה.

נסו את השייק הטרופי הזה, ואז חלמו על החוף החולי האהוב עליכם.

4. שייק אוכמניות בסיסי

מרכיבים פעילים תומכי שינה: אוכמניות, לבנדר ובננה

אוכמניות הן אורחים קבועים בארוחת הבוקר. אבל הריכוז הגבוה שלהם של תרכובות צמחים תומכות שינה כמו ליגנאנים הופך אותם לאופציה מצוינת גם לחטיף לפני השינה – במיוחד כשהם מלווים במרכיבים מעודדי שינה אחרים כמו לבנדר ובננה.

  • מתכון גלילות חצילים

סקירת מחקר משנת 2013 מצאה מחקר מוגבל התומך בתיאוריה שלפיה לבנדר מקיים אינטראקציה עם מערכת העצבים כדי להפחית תסמינים של חרדה (כמו חוסר שינה) ולשפר את איכות השינה.

ולמרות שהמרכז הלאומי לבריאות משלימה ואינטגרטיבית חולק על כך שכל ראיה תומכת ביעילותה לניהול שינה או חרדה, אם הטעם או הארומה מצננים אותך, זה עשוי לעזור לך לכבות את המוח שלך מספיק כדי לנמנם.

המתכון הזה פשוט ככל שיהיה. אם זה עובד בשבילך, נהדר – ואם לא, כמעט ולא השקעת מאמץ בייצור שלו. ניצחון גדול.

5. שייק בננה אוכמניות סופר קרמי 5 מרכיבים

מרכיבים תומכי שינה פעילים: אוכמניות ובננה

אוהבים את היתרונות הבריאותיים (והשינה) שאוכמניות מביאות, אבל לא מעריצים את הטעם החמוץ הזה? יש לנו את הגב שלך.

  • מתכון קיש סלמון מעושן

אם אוכמניות לא היו הקטע שלך בעבר, נסה את המתכון העבה והטעים הזה עם תוספת חמאת בוטנים. הסוכר המוסף היחיד מגיע מתמרים להמתקה, כך שלא תהיו מבולבלים לפני השינה.

6. שייק בננה אבוקדו

מרכיבים תומכי שינה פעילים: אבוקדו ובננה

ללגום את השייק הזה כדי אולי לישון טוב יותר (ואולי לחייך יותר).

הודות לאבוקדו , מקור לטריפטופן משפר שינה, ולבננה, מקור לסרוטונין ואשלגן מפחית חרדה , המשקה הזה הוא דרך מושלמת לסיים את היום בנימה מרגיעה.

7. שייק שקדי בננה

מרכיבים פעילים תומכי שינה: שקדים ובננה

אם אתה מתקשה לעצום קצת עין, סיבה אחת עשויה להיות מחסור במגנזיום, על פי מחקר . מגנזיום עוזר לגוף שלך לווסת כל מיני פונקציות, כולל מחזור השינה.

שפר את צריכת המגנזיום שלך עם שייק מרענן זה, הכולל בננה ושקדים – שניהם מקורות טעימים למינרל.

תוספים שיכולים לעזור לישון

אבל מה אם כבר יש לכם משקה מועדף לפני השינה ואתם לא רוצים לשנות אותו? אל תפחד – יש תוספי מזון שאתה יכול להכנס לתוכם שעשויים להגביר את הגלישה האהובה עליך לפני נודניק.

אבקת אשווגנדה

במחקר קטן , חוקרים מצאו כי אשווגנדה שיפרה את איכות השינה של המשתתפים ואת סמני הלחץ הביולוגיים שלהם. וזה לגמרי טבעי.

אבקת ריישי

באופן דומה, אתה יכול לפנות לפטריות! (לא, לא אלה). אבקת ריישי מגיעה מהשרום הצנוע, וסקירת מחקר על פטריות מרפא מצאה שהיא עשויה לשפר את איכות השינה לצד היתרונות הבריאותיים האחרים שלה.

  • שירותי קייטרינג לחג

8. שייק שמרוק בריא

מרכיבים פעילים תומכי שינה: בננה, תרד, חלב ונענע

רוב האנשים בוודאי מצפים שהמנטה תבהיל אותם מתעוררים – האם מנטה לא רק חריפה קרה? ובכן, הפתעה! זה עשוי ממש ללכת יד ביד עם הלבנדר הצמחי שלו.

מחקר על השימוש בשמנים אתריים מנטה בארומתרפיה מצא שהם עשויים לסייע בשיפור איכות השינה אצל אנשים שקיבלו טיפול בסרטן .

אמנם זה אולי לא מדבר נפח על ההשפעות של שתיית מנטה גולמית על איכות השינה, אבל זה בוודאי לא יכול להזיק לנסות – במיוחד בשייק שטעמו כל כך טוב. בדוק את המתכון הזה למילקשייק, שנשמע שובב אבל בעצם די בריא.

9. מילקשייק חלבון וניל דובדבן

מרכיבים תומכי שינה פעילים: דובדבנים

זוכרים איך הזכרנו שטריפטופן עשוי לעזור להיגיינת השינה שלכם? ובכן, מחקר אחד מצא שכמה תרכובות בסוג מסוים של מיץ דובדבנים עשויות לעזור לנו לספוג את הטריפטופן לעזאזל. האם זה חל על כל הדובדבנים צריך להיות נושא למחקרים מתוקים ומתוקים נוספים.

אבל מיזוג הדובדבנים האהובים עליך עם מעט חלב וניל ושקדים עשוי לעזור לך לקבל גישה לארץ החלומות. לכל הפחות, תלכו לישון עם טעם מפואר ומרציפן בפה.

10. תה בננה

מרכיב פעיל תומך שינה: בננה

הנה תה שלא תמצאו בבית הקפה הפינתי שלכם.

עשוי רק עם בננה וקינמון, זה אולי לא חליטה קונבנציונלית. אבל המגנזיום בפרי הופך את זה לתרופה בעלת פוטנציאל רב עוצמה לחוסר שקט.

  • שרת אחסון אתרים

11. לאטה חלב זהוב קר

מרכיבים תומכי שינה פעילים: שקדים וכורכום

מעדיפים את המשקאות קרים? אל תירתע מהשם. המתכון הזה הוא נטול קפאין, כלומר אתה יכול לקבל את כל ההשפעות המועילות של אותו כורכום מתוק ומתוק ללא תוספת הקפאין.

חלב שקדים חלק כמשי מכין אותך באותה מידה להחליק לתוך הסדינים המשיים האלה!

12. תה כורכום דובדבן לפני השינה

מרכיבים פעילים תומכי שינה: שקדים, כורכום ומיץ דובדבנים טארט

אנחנו יודעים שכתוב עליו כורכום – אבל המתכון הזה מכיל גם תה קמומיל, שיש לו נציג שהוא בטוח ויעיל לניהול בעיות שינה וחרדות כלליות . זה רק שדרוג טעים יותר!

השלימו את שקיות התה שלכם עם קורט כורכום וכוס (אולי) מיץ דובדבנים טארט (אולי) מעודד שינה לתרופה בעלת איום משולש לנדודי שינה.

13. תה צ'אי לבנדר

מרכיב פעיל תומך שינה: (אולי) לבנדר

  • איך פותחים דף בפייסבוק

אוהבים את המחשבה על לבנדר , אבל מעדיפים שהמשקאות שלכם לפני השינה יהיו חמים ונעימים? יש לנו בדיוק את העניין עם הצ'אי הלבנדר הזה.

זה יוצר משקה נפלא בערב הודות להיותו תה. הלבנדר, הווניל והתבלינים יחממו אתכם ומוכנים לשינה.

14. שייק יוגורט בננה תות

מרכיב פעיל תומך שינה: (אולי) לבנדר

חלקנו פשוט לא אוהבים את הטעם של בננות, אבל הרבה מתכונים בריאים ומעודדי שינה משתמשים בהם.

אם הבננות גורמות לך לקשקש את האף שלך, נסה את המתכון הזה בטעם תות במקום – התותים דוחפים את טעם הבננה הזה מבלי לשלול ממך את היתרונות האשלגן שלו. תוספת ויטמינים ומינרלים, פחות טעם בננה, יותר שינה!

15. חלב לבנדר שינה

מרכיב פעיל תומך שינה: (אולי) לבנדר

אם אתה טיפוס של אימון ערב, סיים את הלילה שלך עם כוס חמה של זה.

הווניל, הדבש והלבנדר בכוס הישנוניות הזו הופכים אותו לסופר מרגיע מבחינת הטעם ויכולים לקחת אתכם עד לעיר המנומנמת.

16. מחניה לאסי זעפרן

מרכיב פעיל תומך שינה: זעפרן

עזוב את כדורי השינה ועבור למסלול האיורוודי כדי (אולי) להיפרד מלילות חסרי מנוחה. תוצאות מחקר קטן שכלל 55 אנשים עם בעיות שינה מצאו שזעפרן שיפר את איכות השינה שלהם. כמה משתתפים, בטח – אבל אגודל מבטיח לזעפרן.

המתכון הזה לאסי, משקה מסורתי המבוסס על יוגורט הודי, עשוי להיות מה שפספסתם.

17. לימונדה כורכום

מרכיב פעיל תומך שינה: כורכום

לעזאזל, ימי קיץ חמים קורים. ואם אתם מחפשים דרך מגניבה יותר לקחת את הכורכום שלכם, במיוחד אם אתם לא מתלהבים מחלב (או חלב לא מתלהב מכם), זו אלטרנטיבה מושלמת! תתרעננו עם משקה הקיץ המושרה בתה, וקצרו את כל היתרונות הבריאותיים והשינה בזמן שאתם נודניק.

שום משקה לא יכול להבטיח לך שנת לילה טובה. אבל אם אתם מחפשים לספור כבשים מבלי להיעזר בתרופות ללא מרשם, שווה לנסות אותן.

שימו לב למרכיבים עיקריים המכילים ויטמינים, מינרלים, ירקות או צמחי מרפא, כמו בננה, כורכום וקמומיל.

המדע של התערבויות טבעיות אלה הוא מגוון – יש הרבה מחקרים קטנים, מחקרים באמצעות שמנים אתריים או תמציות במקום מרכיבים שלמים, ומחקרים המשתמשים בעכברים. אבל אם תמצא אפשרות שמתאימה לך, זה באמת יכול לעזור להיגיינת השינה שלך. ואם לא, היו לך כמה צלפים טעימים בדרך.

מאמרים קשורים

One Comment

  1. טוב

    המשקאות הבאים יעזרו לך לישון טוב: משקה אלכוהולי חלבי, חלב מתובל, חלב מיובש, חלב שחור, תה ירוק, תה סוכרייה, חלב אגוזים, פחמימות המתקנות בחלב, מיץ פרי, שתייה חמה, שתייה קרה, שתייה חמה בלבד, שתייה חריפה, תה וניל, יין, שכר, שתייה קולה ומים מיובש.

כתיבת תגובה

Back to top button