כמה קלוריות זה אחוז שומן? 3 שלבים לחשב

כאשר מתייחסים ל"קלוריות באחוז שומן", זה בדרך כלל אומר קביעת מספר הקלוריות המתקבלות מתכולת השומן של מזון או אחוז הקלוריות הכולל שתרם שומן בתזונה מסוימת.

כמה קלוריות זה אחוז שומן?

שומן מכיל יותר קלוריות לגרם בהשוואה לפחמימות וחלבונים. בעוד שפחמימות וחלבונים מספקים כ-4 קלוריות לגרם, שומנים מספקים כ-9 קלוריות לגרם.

כדי לחשב את הערך הקלורי של אחוז שומן, תצטרך לדעת את תכולת השומן במזון או את שיעור השומן בתזונה הכוללת. כך תוכל לקבוע את הקלוריות משומן:

חישוב קלוריות -אחוז שומן

1. זהה את אחוזי השומן: ניתן למצוא זאת בתווית התזונתית של מוצר מזון או לחשב על סמך תכולת השומן של המרכיבים הבודדים במתכון או בארוחה.

2. המירו את אחוז השומן לעשרוני: חלקו את אחוז השומן ב-100 כדי להמיר אותו לעשרוני. לדוגמה, אם אחוז השומן הוא 20%, הייצוג העשרוני יהיה 0.20.

3. הכפלו את אחוז השומן בסך הקלוריות: הכפלו את הייצוג העשרוני של אחוז השומן בסך הקלוריות של פריט המזון או סך הצריכה הקלורית היומית במקרה של דיאטה. זה ייתן לך את הקלוריות שתורם השומן.

לדוגמה, אם אתם צורכים פריט מזון עם 300 קלוריות ואחוז השומן הוא 20%:
קלוריות משומן = 0.20 (אחוז שומן) x 300 קלוריות = 60 קלוריות.

במקרה זה, 60 קלוריות מתוך סך 300 הקלוריות מגיעות משומן.

הבנת אחוז השומן והקלוריות המתאימות לו שימושית עבור אנשים שרוצים לעקוב אחר צריכתם של מאקרו-נוטריינטים שונים או לעקוב אחר הנחיות תזונתיות ספציפיות. זה עוזר בשמירה על תזונה מאוזנת וניהול צריכת הקלוריות הכוללת.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדקו גם
Close
Back to top button