אנשים שאוכלים יותר אבוקדו צורכים פחות קלוריות

מחקר בדק מה עושה צריכת שני אבוקדו ביום לתזונה של משפחות, והתוצאות היו מרתקות. המשתתפים דיווחו על תחושת שובע מהירה יותר והחוקרים גילו שכל המשתתפים צרכו פחות קלוריות אך קיבלו יותר חומרים מזינים מצריכת המזון הכוללת שלהם.

אנשים שאוכלים אבוקדו באופן קבוע נוטים לצרוך פחות קלוריות ולאכול מזונות בריאים יותר, כך מגלה מחקר חדש.

לא כולם זוכרים אבל הפרי, שהוגש בשנים האחרונות בבתי קפה טרנדיים והרשתות החברתיות גדשו בתמונות של טוסט אבוקדו, סבל בעבר מיחסי ציבור מפוקפקים בזכות תכולת השומן שבו.

אבוקדו

האבוקדו מגיע אלינו ממרכז ודרום אמריקה, שם הוא היה חלק בלתי נפרד מהתזונה כבר לפני 3,000 שנה. הוא עשיר בחומצה אולאית (שומן חד בלתי רווי), מה שהופך אותו לבריא במיוחד עבור אנשים שתזונתם חסרה שומן מן החי (צמחונים, טבעונים ואחרים הנמנעים או אוכלים מעט בשר, מוצרי חלב או דגים). כמו כן, הוא מכיל רמות נאותות של ויטמיני B, ויטמין C, ויטמין E ואשלגן.

במחקר הנוכחי, שפורסם בכתב העת Nutrients , התבקשו המשפחות לצרוך 14 אבוקדו שבועי לתקופה של חצי שנה, ובתום המחקר דיווחו על מספר שיפורים בריאותיים. קבוצה זו כללה 72 משפחות ממקסיקו, בסך הכל 231 אנשים שדיווחו שאכילת יותר אבוקדו גרמה להם להרגיש שובע מהר יותר.

החוקרים מצאו גם כי הגברת צריכת האבוקדו גרמה למשפחות לאכול פחות בשר מעובד, עוף וביצים. זאת בהשוואה לקבוצת הביקורת שכללה משפחות שצריכת האבוקדו שלהן הייתה נמוכה יותר, כשלושה אבוקדו בשבוע.

יותר אבוקדו צורכים פחות קלוריות

"עד היום, היה מעט מידע על האופן שבו צריכת אבוקדו משפיעה על תזונת המשפחה", אמר ד"ר מתיו אליסון, מרצה וראש רפואה מונעת באוניברסיטת קליפורניה בבית הספר לרפואה בסן דייגו. "מחקרים אחרונים בנושא התמקדו ביחידים, בעיקר מבוגרים, ובעיקר בדקו שינויים בסמנים בדם למחלות קרדיו-מטבוליות. התוצאות שלנו מראות שחינוך תזונתי וצריכת אבוקדו גבוהה יכולים להפחית את צריכת הקלוריות הכוללת במשפחות מקסיקניות".

אכלו יותר אבוקדו, אבל פחות מאכלים אחרים

אחד הממצאים המפתיעים היה שאלו שצרכו הכי הרבה אבוקדו צרכו את הכמויות הנמוכות ביותר של כמה רכיבים תזונתיים חשובים, כולל ויטמין D וסידן. חוקרים אומרים שזהו מאפיין שעשוי להיות קשור לפחות אכילה באופן כללי.

"תוצאות המחקר שלנו מראות שחינוך תזונתי וצריכה מוגברת של אבוקדו הובילו להפחתה משמעותית בצריכת הקלוריות המשותפת של המשפחה, כולל קלוריות שמקורן בפחמימות, חלבון, שומן (גם רווי), סידן, מגנזיום, נתרן, ברזל, אשלגן וויטמין. ד", אמר מדען שבחן נתונים ממחקר של ד"ר לורנה פאצ'קו מבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד.

פאצ'קו הוסיף כי ניתוח משני של הנתונים המותאמים לצריכת אנרגיה מצא שמשפחות שקיבלו חינוך תזונתי ואכלו יותר אבוקדו הגדילו את צריכתן של סיבים תזונתיים, חומצות שומן חד בלתי רוויות, אשלגן, ויטמין D וחומצה פולית. מדענים קראו למחקר נוסף כדי לבדוק כיצד אכילת יותר אבוקדו לנפש תשפיע על אוכלוסיות ותרבויות אחרות.

1 תגובות על “אנשים שאוכלים יותר אבוקדו צורכים פחות קלוריות”

  1. עומר

    אבוקדו מכיל פחות קלוריות מהמאכלים הנורמליים, אך יש גם תזונה בריאה שמספקת את השרשרת החומרים החיוניים הדרושים. אם אנשים מבחרו לאכול יותר אבוקדו, הם צריכים להבטיח שהם מקבלים את החלבונים, וישים ופחמימות הדרושים ממקורות שונים כגון בשר, חלב וגבינות.

כתיבת תגובה

Scroll to Top