האם קפה מסייע בהגנה מפני סרטן רירית הרחם?

מטה-אנליזה שפורסמה לאחרונה של נתונים מלמעלה מ-20 מחקרים מצאה שקפה עשוי להפחית את הסיכון לסרטן הנרחב בכמעט 30%.

צריכה גבוהה יותר של קפה קשורה לסיכון נמוך יותר לסרטן רירית הרחם, כך נמצאה מטה-אנליזה עדכנית של מחקרים רלוונטיים.

קפה

הניתוח , שפורסם ב-19 בינואר ב- Journal of Obstetrics and Gynecology Research , הנבדק על ידי עמיתים, כלל 24 מחקרים על צריכת קפה, ו-9,833 מקרים חדשים של סרטן רירית הרחם שהתרחשו ב-699,234 אנשים .

סרטן רירית הרחם הוא סוג של סרטן שמתחיל ברירית הרחם. כ-40% מהמקרים קשורים להשמנה, אך היא קשורה גם לחשיפה מוגזמת לאסטרוגן, לחץ דם גבוה וסוכרת. סרטן רירית הרחם הוא הסרטן השלישי בשכיחותו בקרב נשים, אחרי סרטן השד וצוואר הרחם.

על פי הניתוח, לאנשים בקטגוריה הגבוהה ביותר של צריכת קפה היה סיכוי נמוך ב-29% לפתח סרטן רירית הרחם בהשוואה לאלו בקטגוריה הנמוכה ביותר.

סרטן רירית הרחם

מחברי הניתוח, Yu Gao, Peiling Zhai, Fang Jiang, Fushun Zhou ו-Xinbo Wang, הדגישו מספר מנגנונים שהיו קשורים להשפעות האנטי-סרטניות הפוטנציאליות של קפה בשל מגוון תרכובות, כולל פוליפנולים, דיטרפנים ומלנואידינים. שדווחו כמכוננים תגובות אנטי דלקתיות ונוגדי חמצון בגוף.

קפה נקשר גם לסיכון מופחת למוות ממחלות לב, שבץ ומוות מוקדם, כולל במחקר מאוקטובר 2021 , שבדק את הרגלי שתיית הקפה של יותר מ-468,000 אזרחים בריטיים ומצא שזה נכון לגבי אנשים אשר שתה עד שלוש כוסות קפה ביום.

אני מוצא שזה אפשרי שאם הדיאטה שלך מורכבת מג'אנק פוד (לחם לבן יומי, ריבה, ביצים, בשר חזיר, בשר, גבינה, סוג אחד של ירקות, תפוחי אדמה וסוכר) אתה צריך כמה דברים חיוביים בקפה כדי להישאר בחיים. אבל קפה הוא לא בריא, ממכר, משבש שינה עמוקה ויש להימנע ממנו. אנשים עם סוכרת עשויים להזדקק לאינסולין. זה לא הופך את האינסולין לבריא. אכלו מגוון רחב של ירקות, פחות תוצרת מהחי, פחות זבל מעודן, גזרו את הסמים, תקפלו, והיזהר כשאתה חוצה את הרחוב, וחיים יותר.

תכולת הקפה זהה לכולם. אם יש לו רכיבים בריאים זה בריא לכולם. קפה ממכר רק באופן שבו אתה מתרגל לשתות אותו ואתה עלול לקבל כאב ראש זמני אם תפסיק לשתות אותו. וזה יכול להפריע לשינה שלך רק אם אתה שותה את זה מאוחר מדי בערב. אין שום סיבה להמנע מקפה אם לא יוצאות ממנו תחושות שליליות כמו בטן מתפוררת. ואינסולין זה בריא, כולנו צריכים את זה.

 

1 תגובות על “האם קפה מסייע בהגנה מפני סרטן רירית הרחם?”

  1. Susan

    לצערנו, לא. חוקרים שביקרו את השוני בין המשתמשים של קפה ולא משתמשים בו הגיעו למסקנה כי אין קשר בין שתיית קפה להפחתת הסיכון של סרטן הרחם.

כתיבת תגובה

Scroll to Top