האם אתה יורד במשקל כשאתה ישן רעב?

האם ללכת לישון רעבים כדי לרדת במשקל? יש אנשים שנשבעים באכילת הארוחה האחרונה שלהם מוקדם בערב וללכת לישון על בטן ריקה. מומחים מגלים אם זו באמת טקטיקה כדאית להורדה במשקל.

ללכת לישון רעבים זה לא רק עונש שאמא שלך חילקה; יש אנשים שמאמינים שהטריק הזה הוא המפתח להשיל את הקילוגרמים הלא רצויים האלה. לא לדלג על ארוחת ערב בהכרח, אלא לחתוך את הקלוריות שלך בשעה מסוימת של הלילה. למרות שאכילת תזונה עשירה במזון מלא סיבים ובריא ממוקד שומן לא אמורה להשאיר אותך בתחושת מחסור, הרעשים האלה בבטן יכולים להיות בלתי נמנעים, במיוחד אם זה עתה התחלת בתוכנית אכילה חדשה או התאמנת קשה במיוחד. היום הזה.

יש אנשים שנשבעים בכך שהם לא אוכלים לאחר זמן מסוים בלילה כדי לרדת במשקל. אחרי הכל, ללכת לישון מיד לאחר אכילת ארוחה גדולה יכולה להשפיע על העיכול. אבל קיפוח מעצמך יכול גם לגרום לך להרגיש רעב לאורך כל הלילה, מה שיכול בסופו של דבר להשפיע על איכות השינה שלך .

אז האם ללכת לישון רעבים הוא באמת הרגל כדאי להפחית במשקל, או שזה יכול לגרום לך יותר נזק מתועלת? הגענו למומחי דיאטה וירידה במשקל שנותנים לנו דעה נמוכה בשאלה האם כדאי להתעלם מכאבי הרעב הליליים האלה.

לא כדאי לאכול ארוחה ענקית ממש לפני השינה

"קיבה מלאה לפני השינה עלולה לגרום לעלייה באינסולין ובסוכר בדם, מה שעלול להוביל לעלייה במשקל", אומר ג'ים ווייט , RD, ACSM, הבעלים של Jim White Fitness Nutrition Studios.

ליסה דייוויס , PhD, CNS/LDN, קצינת תזונה ראשית ב- Terra's Kitchen מסכימה; זו הסיבה שזה לא רעיון טוב לאכול ארוחה גדולה ואז מיד ללכת לישון. "צריכת ארוחה גדולה בשעת לילה מאוחרת… הוכחה כמגבירה את הסיכון להשמנה ולמחלות קרדיומטבוליות", היא מסבירה.

לא רק שהליכה למיטה ממולאת עלולה לגרום לך להוריד את הקילוגרמים, אלא שהיא גם עלולה להפריע לעיכול וליכולת שלך לישון טוב בלילה.

ללכת לישון רעב יכול לשמור על רמת אינסולין נמוכה

"כשזה מגיע לירידה במשקל, ללכת לישון קצת רעב יכול לעזור כי זה שומר על הורמונים כמו אינסולין נמוך, וזה יכול לעזור להקל על הירידה במשקל", אומר דייוויס. אבל היא חוזרת ומדגישה שלארוחת ערב גדולה לפני השינה יש השפעה הפוכה.

אבל להיות רעב יכול לפגוע

"הבעיה עם ללכת לישון רעב היא שזה יכול להפריע לשנת לילה טובה", מסביר ווייט. "מחקרים מראים שחוסר שינה קשור לעלייה במשקל בגלל רעב מוגבר. הגוף רוצה את האנרגיה מהמזון בגלל המחסור בשינה".

בסך הכל: עדיף להיות מרוצה מאשר רעב לפני השינה

"אני אף פעם לא מציעה לאנשים לעשות משהו בזמן רעב, במיוחד ללכת לישון. תמיד עדיף שתהיה לך תחושת שובע ברוב חלקי היום שלך, אפילו בזמן השינה", אומרת נטלי ריזו , MS, RD.

לא רק שכאבי רעב ימנעו ממך מנוחת לילה מלאה – מה שעלול להוביל לעלייה במשקל – אלא שחטיף קטן לפני השינה יכול למעשה לעזור להגביר את מאמצי הירידה במשקל.

"כמה מחקרים הראו שאכילת חטיפים קטנים וצפופים יותר בסביבות 150 קלוריות לא משפיעה על המשקל שלך", מסביר ווייט. "הוכח ששילוב של פעילות גופנית וחטיף קטן ובריא לפני השינה מקדם ירידה במשקל."

הדרך הטובה ביותר להעריך אם אתה צריך לאכול משהו לפני השינה או לא היא לדרג את הרעב שלך בסולם של 1-10, מסביר דייוויס. אם הרעב שלך יורד בחמש ומטה, היא מציעה פשוט לשתות כוס מים וללכת לישון. אם הרעב שלך הוא שישה ומעלה, היא אומרת שכדאי לך לחטוף חטיף משביע, משהו שבין 100 ל-200 קלוריות.

1 תגובות על “האם אתה יורד במשקל כשאתה ישן רעב?”

  1. אמה

    לא. ישן רעב יכול להוביל לדיאטה אבל לא תקרא במשקל.

כתיבת תגובה

Scroll to Top