אכילת יותר מדי פחמימות משבשת את חילוף החומרים

העמסת פחמימות היא הרגל ידוע מאוד של ספורטאים, אבל מחקר חדש מראה שזה לא יעיל ולא עוזר לתהליכי הגוף. במקום זאת, זה גורם נזק.

העמסת פחמימות לפני ריצה גדולה היא הרגל ידוע, אבל האם זה באמת בריא?

יותר מדי פחמימות משבשת את חילוף החומרים

מחקר חדש מראה שצריכת מספר רב של פחמימות בבת אחת יכולה למעשה לשבש את קצב חילוף החומרים הכללי של הגוף, ולגרום להפרעה בתפקוד מטבולי.

חוקרים מבית החולים Brigham and Women's המזוהה עם הרווארד ומהמרכז הרפואי של בוסטון גילו שאכילת יותר מדי פחמימות מובילה לפירוק של נוגדי חמצון רבי עוצמה, תהליך שמחמיר ככל שייצור האינסולין עולה.

חילוף החומרים משפיע על כל תא בגוף. מכיוון שתהליך זה עוזר לתאי הגוף לקבל אנרגיה, חשוב ששום דבר לא יפריע לתהליך זה. עם זאת, מחקרים קודמים קשרו השמנה לירידה בחילוף החומרים. הקשר בין השמנת יתר יחד עם סוכרת מסוג 2 ותנגודת לאינסולין מעיד גם על צריכת פחמימות כגורם למצוקה מטבולית.

עד היום, מחקרים הראו את ההשפעות של צריכת סוכר על חילוף החומרים בגוף לאורך זמן. למרבה הצער, מחקרים קודמים לא יכלו להעריך כיצד כמויות גדולות של פחמימות משפיעות על חילוף החומרים הכולל אם הם נצרכים בבת אחת.

"כשאנחנו מטפלים באנשים עם סוכרת סוג 2, ההתמקדות היא לעתים קרובות בהורדת רמת הסוכר בדם ולא במניעת אכילת יתר של פחמימות, דבר שכיח מאוד בחברה שלנו", אמר ד"ר נאופאל איסטפן מהמחלקה לאנדוקרינולוגיה של בריגהאם, בפרסום באוניברסיטה. הוא מוסיף כי "המחקר שלנו מראה שאם אכילת יתר אינה נשלטת, חלק מהדרכים המסורתיות לטיפול בסוכרת, כמו מתן יותר אינסולין לחולים כדי להוריד את רמת הסוכר בדם, עשויות למעשה להזיק יותר".

החוקרים, שמחקרם פורסם בכתב העת American Journal of Physiology-Endocrinology and Metabolism , ערכו מחקר שכלל 24 נשים שחולקו לשתי קבוצות: אחת עם אינדקס מסת גוף בריא (BMI) וקבוצה אחת עם BMI גבוה ב הטווח של עודף משקל עד השמנת יתר. אף אחת מהנשים הללו לא סבלה מסוכרת.

כל המשתתפים אכלו כמות גדולה של פחמימות בבת אחת. חלקם אכלו יותר מ-350 גרם. לאחר ניתוח דגימות דם ושומן, גילו החוקרים כי נוגד החמצון גלוטתיון המצוי בברוקולי ובפטריות, למשל, מאבד חלק מהאלקטרונים שלו. אלה עם BMI גבוה יותר היו מועדים יותר לתהליך זה, מה שהוביל את החוקרים לשער שתאים לוקחים אלקטרונים נוגדי חמצון על מנת לתדלק את תהליך המרת השומן מפחמימות.

חילוף החומרים

דגימות השומן של משתתפים הסובלים מעודף משקל חשפו גם ירידה בתפקוד המטבולי בהשוואה לאלו עם סוכרת מסוג 2 ותנגודת לאינסולין. מכיוון שאינסולין מגביר את ספיגת הפחמימות על ידי התאים, הוא מגביר את ההשפעות של חוסר תפקוד מטבולי, מכיוון שהתאים אינם מצוידים להתמודד עם נפח כה גבוה של פחמימות.

תוצאות אלו חיזקו את התיאוריה שעודף פחמימות עלול להוביל לירידה בחילוף החומרים. הסיבה היא שיותר מדי פחמימות מאלצות את התאים לאגור אותן כשומנים. תהליך זה כרוך בהמרה של פחמימות לשומנים, הדורשים אלקטרונים. על פי המחקר, עם ייצור עודף שומן, אלקטרונים "נגנבים" מתהליכים מטבוליים חשובים אחרים, כמו יצירת נוגדי חמצון.

החוקרים סיכמו את ממצאיהם בכך שקיימים הבדלים ניתנים למדידה בין חילוף החומרים של הנבדקים, מדידה מכרעת אשר התעלמו ברפואה. האכלת יתר מטבולית משתנה בין מטופלים, וצוות רפואי צריך להבין זאת כדי שיוכל לספק ייעוץ תזונתי מתאים .

מאמרים קשורים

One Comment

  1. החיוניים שאתה צריך לתזונה מסודרת.

    אכילת יותר מדי פחמימות מיישם את האנרגיה שלך וגם מפחית את הטעם שלך להנאה במזון מזורח יותר, אז אתה חייב להקפיד לאכול מזון בריא עם אורך משך.

כתיבת תגובה

Back to top button