הדרך הבריאה ביותר להכנת אורז – 4 שלבים

נבדק והוכח: זוהי הדרך הבריאה ביותר להכנת אורז האם לשטוף אורז לפני הבישול? בדקנו את השיטה הבריאה ביותר לבישול אורז.

הדרך הבריאה ביותר להכנת אורז

מצד אחד, שטיפת גרגירי אורז לפני הבישול עלולה לגרום לאובדן רכיבי תזונה, אך מצד שני היא גם מפחיתה את הסיכון להרעלה, אז מה נכון? הנה התשובה, ההוכחה וגם מתכון.

הכנת אורז היא אחד השלבים הפשוטים ביותר לעשות במטבח, ואולי זה בדיוק מה שגורם לכל כך הרבה אנשים להאמין שהטכניקה שלהם היא הטכניקה המנצחת להכנת האורז המושלם. יש הסבורים שסוד הקסם טמון בשטיפה יסודית במיוחד של האורז במים לפני הבישול. כשבודקים אם הם צודקים, רואים שההסבר לא כל כך פשוט.

קודם כל, למי שלא מכיר את השיטה, יש מי שבוחרים לשים אורז בקערה, למלא אותו במים ולשפוך שוב ושוב עד שהמים יוצאים נקיים וצלולים. השיטה התפרסמה בין היתר הודות לסרט התיעודי ג'ירו חלומות על סושי על ג'ירו אונו, הבעלים של מסעדת הסושי היחידה בעולם שזכתה בשלושה כוכבי מישלן. הסרט מראה איך הוא משקיע שעה בהכנת האורז, שעבור אנשים רגילים כמונו ייקח חצי שעה לכל היותר.

אורז

בעוד שרבים מאמינים ששטיפה מושקעת כזו משפיעה מאוד על טעמו של האורז (ושלושה כוכבי מישלן מסייעים לתמוך בטענה זו), נשאלת השאלה האם היא משפיעה גם על הבריאות. ובכן, יש לנו חדשות טובות ורעות לחובבי הכביסה.

החדשות הרעות הן שלפי מסמך שפרסם ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, שטיפה יסודית של אורז לפני הבישול עלולה לגרום לאובדן חלבונים וגם חומרים אחרים המסיסים במים כמו ויטמין B. מצד שני, מרכיבים אלו נמצאים באורז בשיעורים נמוכים יחסית למזונות בריאים אחרים., החדשות הטובות הן שמחקרים מראים כי שטיפת האורז, באופן לא מפתיע, גם מנקה אותו בצורה יסודית יותר ומפחיתה את הסיכון שהוא יכיל שאריות של לכלוך, חרקים או רעלים כמו ארסן. ארסן יכול לפלס את דרכו לאורז שלנו ובשיעורים גבוהים הוא עלול להזיק לריאות.

אתה יכול לקבל את הטוב משני העולמות

כאשר בוחנים את היתרונות והחסרונות של שטיפת אורז, מומחים ללא ספק ממליצים להשקיע עוד כמה דקות כדי לשטוף אותו, למרות שכאמור זה יגרום לאיבוד של חלק קטן של חומרים מזינים. אם אתה רוצה טכניקה שגם תסיר רעלים מזיקים וגם תעזור לשמר את רוב אבות המזון, המשך לקרוא.

במחקר שפורסם ב-2021, הציגו מדענים את השיטה שלדעתם היא הבריאה ביותר להכנת אורז. זה מחייב אותך להשתמש יותר במים ולבלות יותר זמן אבל זה שווה את זה.

  1. מרתיחים ארבע כוסות מים בסיר גדול.
  2. לאחר שהמים רותחים מוסיפים לסיר כוס אורז אחת.
  3. לאחר חמש דקות מסננים את המים מהאורז במסננת.
  4. מוסיפים שתי כוסות מים לסיר האורז ומבשלים עם מכסה על אש נמוכה או בינונית, עד שכל המים נספגים.

שיטה זו אמורה לסייע לאורז לשמור על מרבית הויטמינים והמינרלים שיש לו באופן טבעי, אך חוקרים מדגישים שאם האורז יועשר בחומרים מזינים נוספים, הם לא יישארו בתהליך ההכנה.

ואיך הטעם?

כאמור, יש הנשבעים ששטיפת האורז משפרת את הטעם, או לפחות הופכת את המרקם שלו לדביק יותר. אז אנחנו מתנצלים על שהרסנו את האווירה אבל שטיפת האורז היא כנראה לא הסיבה שז'ירו זכה בשלושה כוכבי מישלן, לפחות לפי מומחים בתחום. בשנת 2018 פורסם מחקר שבדק האם שטיפת אורז משפיעה על המרקם שלו. במחקר, החוקרים בישלו שלושה סוגי אורז פופולריים בכמה שיטות מוכרות. הם סיכמו את הממצאים הדרמטיים כך: "לשטיפה של האורז אין השפעה משמעותית על קשיותו או דביקותו".

ההצהרה אמנם מאכזבת את מי שמאמין שהיא משפרת את טעם האורז, אבל גם מרגיעה את מי שמאמין (ויש כאלה) שהשטיפה דווקא פוגעת במרקם. ממצאים אלו שוללים גם את הצעתם של חוקרים אחרים כי הליך השטיפה עלול להסיר עמילנים מהאורז ובכך לפגוע במרקמו הדביק. במילים אחרות, אם האורז לא יוצא במרקם אליו כיוונתם, אין לכם את מי להאשים אלא את עצמכם ואת יכולות הבישול שלכם.

1 תגובות על “הדרך הבריאה ביותר להכנת אורז – 4 שלבים”

  1. אוריה

    הדרך הבריאה ביותר להכנת אורז היא לבשל אותו במים ובתבלינים פשוטים, כגון שמן זית, מלח, ותבלים, עם קצת ירקות או חרדל לקראת הסיום.

כתיבת תגובה

Scroll to Top