האם צפייה בפורנו רעה בשבילך?

עבור אנשים מסוימים, צפייה בפורנוגרפיה היא ביטוי מקובל למיניות שלהם, בעוד שעבור אחרים זו בעיה. פורנוגרפיה עצמה אינה "רעה" או "שגויה", אבל יש לה יתרונות וחסרונות שיכולים להשתנות בהתאם לכל אדם.

מה זה פורנו?

קשה להגדיר פורנוגרפיה כי היא אומרת דברים שונים לאנשים שונים. לרוב, הכוונה היא לחומרים מודפסים או חזותיים בעלי אופי מיני מפורש (כגון סרטונים, תמונות או כתבים) שנועדו לעורר ריגוש מיני.

הודות לאינטרנט, פורנו זמין הרבה יותר בקלות וברווחה ממה שהיה פעם. יש גם קשת עצומה של מה שעשוי להיחשב פורנו, מארוטיקה המתמקדת באישה וכלה בחומרים מזיקים שמתארים אכזריות, אלימות או התעללות בילדים.

יתרונות

עמדותיהם של אנשים לגבי פורנו משפיעות עד כמה זה מועיל עבורם, ואנשים שמשתמשים בו באופן קבוע נוטים להרגיש חיוביים יותר לגבי התפקיד שהוא ממלא בחייהם. הם מאפיינים את זה כמשהו ש:

  • מגדיל את הידע המיני שלהם
  • משפר את עמדותיהם לגבי מין
  • משפר את איכות החיים הכללית שלהם

פורנו משמש לרוב לאוננות, שיש לה מערך יתרונות בריאותיים משלה. 2 באופן כללי, אוננות יכולה לעזור לאנשים להרגיש יותר בנוח עם גופם, המיניות שלהם והפנטזיות המיניות שלהם.  עבור גברים ספציפית, שפיכה תכופה יותר (כולל באמצעות אוננות) עשויה לשפר את בריאות הערמונית ולהוביל לשיעורים נמוכים יותר של סרטן הערמונית.

פורנוגרפיה (ואוננות) יכולה גם לספק לך מוצא לחקור את גופך ואת המיניות שלך, מה שיכול להיות חוויה מעצימה ומחזקת ביטחון עצמי. נראה שנשים, במיוחד, מרוויחות מהיבט זה של פורנו.

פורנו יכול להיות חיובי גם עבור אנשים בקהילת הלהט"ב, בתנאי שהוא מייצג את נקודות המבט שלהם ולא מתמקד רק במערכות יחסים הטרוסקסואליות. 6

עבור זוגות מסוימים, צפייה משותפת בפורנו עשויה להציע יתרונות למערכת היחסים (בהנחה שלשני בני הזוג יש את אותה גישה חיובית לפורנו). במחקר אחד, אנשים שצפו בפורנוגרפיה יחד עם בן הזוג דיווחו על מערכת יחסים איכותית יותר עם תקשורת טובה יותר, סיפוק מיני ומחויבות בהשוואה לאנשים שצפו בפורנו לבד.

סיכונים

חשיפה לכל מדיה מינית, אפילו צורות לא פורנוגרפיות, יכולה להשפיע על הגישות וההתנהגות המיניות שלך. 8 זה יכול לגרום לבעיות בכל פעם שאתה נתקל בסרט, תוכנית טלוויזיה או יצירה בדיונית המתארת ​​סקס בצורה לא מציאותית, אבל זה גם גורם לסוגים ספציפיים של פורנו להיות מדאיגים יותר.

פורנו שמקדם דימויי גוף לא מציאותיים, התנהגות מינית מסוכנת או לא בטוחה, סקסיזם או אלימות עשויים להיות בעייתיים במיוחד. זה אפילו יותר עניין עבור מתבגרים ומבוגרים צעירים שהמיניות שלהם עדיין לא מבוססת. 9

שימוש תכוף בפורנו עשוי גם להוביל לחוסר רגישות כלפי מין – ספציפית, גברים שמשתמשים בפורנו מראים לעתים קרובות פחות פעילות באזורים במוח המופעלים בדרך כלל במהלך יחסי מין. 10 לא ברור אם זה נגרם על ידי פורנו, או שגברים שכבר סובלים מחוסר רגישות למין נוטים יותר להשתמש בפורנו.

יש להשתמש בפורנו במתינות. פורנו יכול להיות ממכר, באותו אופן שבו יכולות להיות התנהגויות משמחות אחרות כמו הימורים.

בעיות נישואין

פורנו כשלעצמו עשוי שלא להוות בעיה בכל מערכות היחסים, בתנאי שמדובר בחומר למבוגרים בלבד שנעשה בהסכמה. היכן שמתעוררות בעיות הוא כאשר יש ניתוק בין בני הזוג או אם אחד מבני הזוג משתמש בו בצורה לא בריאה.

כמו כל דבר אחר שקשור למין, אם השימוש בפורנו הוא הדדי ובהסכמה, זה מועיל לנישואין. זה יכול לשמור על חיי המין הזוגיים רעננים וחיוניים. אם לא, אז יכולה להיות בעיה.

חלק מבני זוג עשויים להתייחס לפורנוגרפיה כמעליבה, משפילה ואפילו סוג של בגידה. אבל ייתכן שאחרים לא ירגישו אותו דבר, וכתוצאה מכך, ייתכן שלא יבינו את הכעס של בן הזוג או הפגוע מהשימוש שלהם בפורנו.

חשוב לתקשר בפתיחות ובכנות על התפקיד שמשחק פורנו בחיי המין שלך. באופן כללי, דיבור עם בן הזוג על סקס יכול להבטיח שאתם באותו עמוד ולקרב אתכם כזוג.

סימני אזהרה לשימוש בפורנו מזיק

סימן ברור לשימוש בפורנוגרפיה מזיקה הוא חוסר מין בנישואיך. סימני אזהרה נוספים לכך שאתה או בן זוגך עלולים לנהל מערכת יחסים לא בריאה עם פורנו כוללים:

  • מאפשר גישה נוחה למגזינים פורנוגרפיים, סרטונים וקבצי מחשב לבני משפחה אחרים
  • דורש כמות חריגה של פרטיות במחשב
  • ביטול רגשות של בן זוג בנושא
  • אוננות מוגזמת
  • תחושת חרדה, לחץ או מצב רוח כאשר אין אפשרות לגשת לפורנו
  • מרגיש לא מסוגל להפסיק לצפות בפורנו למרות השלכות שליליות
  • משקר או מסתיר שימוש בפורנו
  • הזנחת חובות משפחתיות, חברתיות או עבודה לצפייה בפורנו
  • מסרב לדון בנושא
  • מבזבז יותר ויותר זמן בצפייה בפורנו
  • להישאר ער עד מאוחר בלילה כדי לבלות על המחשב

בעוד שפורנו יכול להיות ממכר, התמכרות לפורנו אינה מוכרת רשמית כמצב בריאותי נפשי . 12 עם זאת, אם אתה מאמין שיש לך או לבן זוגך מערכת יחסים לא בריאה עם פורנו, טיפול עשוי לעזור.

אם השותף שלך צופה בפורנו

כאשר הנישואים שלך נפגעו כמובן מפורנוגרפיה ובן הזוג שלך לא יפסיק לצפות בפורנו, ייתכן שתצטרך להתמודד עם המציאות שאולי לא תוכל לשנות את התנהגותו. עם זאת, אתה יכול לנסות לטפל בבעיה ולשפר את מערכת היחסים שלך.

להלן כמה טיפים כיצד להעלות את נושא הפורנו עם בן הזוג ולחזור למסלול:

  • נסה לא לשפוט . אם השימוש של בן הזוג שלך בפורנו מזיק או פוגע לך, הצעד הראשון הוא לדבר איתו בלי להיות שיפוטיים.
  • תן להם להסביר . שאל את בן הזוג שלך מה הוא אוהב בפורנו. הקשיבו בשלווה ובכבוד למה שיש לבן הזוג שלכם לומר. אולי יש דברים שהם רוצים ששניכם תנסו, או אולי הם צופים בפורנו מתוך שעמום או הרגל.
  • שתף את הרגשות שלך . קח את הזמן כדי לבטא בשלווה ובבהירות מדוע אתה מרגיש כמו שאתה מרגיש לגבי פורנו. שוב, עשה זאת בצורה אוהבת, לא שיפוטית. אתה לא רוצה שבן הזוג שלך ירגיש כאילו מתקיפים אותו או מאשימים אותו.
  • לך לייעוץ . שקול לפנות לעזרה של יועץ זוגי או מטפל מיני  אם אינך יכול לפתור את הבעיה לבד. אתה יכול גם לפנות לייעוץ נישואין כדי לראות אם יש בעיות אחרות בנישואיך שעשויות להוביל לשימוש מופרז בפורנוגרפיה.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button