האם היכרויות באינטרנט עובדות?

האם היכרויות באינטרנט עובדות? התאהבות בחבר שלך עשויה להיות פופולרית יותר מאשר מציאת אהבה באפליקציות היכרויות יש כמה נתונים מעורבים על איך זוגות נפגשים, אבל אל תשלול את מסלול החברים לאוהבים

בתור עמיתים לעבודה ב-Dunder Mifflin Paper Company, Inc., בסיטקום הבדיוני "המשרד", ג'ים הלפרט ופאם ביסלי הופכים לחברים טובים. לוקח זמן עד שהרגשות הרומנטיים שלהם גדלים, אבל כמה עונות לתוך התוכנית, השניים מתחתנים.

מערכת היחסים שלהם עוקבת אחר מה שידוע בתור החברים לאוהבים. זה טרופית שקיימת כבר זמן מה. הרומן "אמה" של ג'יין אוסטן מציג אותו בין שתי הדמויות אמה וודהאוס ומר נייטלי.

כמובן, ישנן דוגמאות רבות מהחיים האמיתיים של זה קורה גם כן. אבל האם אפליקציות היכרויות מונעות פריחת רומנטיקה מסוג זה? האם הימים של ג'ים ופאם משחקים קונדס עם עמיתיהם לעבודה ומנהלים עשרות שיחות לפני שהתאהבו נעלמו? תגיד שזה לא כך!

מה החברים לאוהבים?

יש זוג חברים שיש להם ידידות נהדרת. לקח להם הרבה זמן להכיר אחד את השני ואז, לאחר שפיתחו את הידידות שלהם, הם הופכים למעורבים רומנטית. מערכת היחסים שלהם יכולה להיראות כמו של אמה ומר נייטלי עם הרבה מתח והלוך ושוב.

לחלופין, מערכת היחסים שלהם יכולה להיראות כמו רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר, שגדלים יחד ואז נרתעים זה אחרי זה לפני שלבסוף מתאחדים.

הטרופ הזה הוליד תת-קבוצה שלמה של רומנים רומנטיים ויש אפילו כמה נתונים שמצביעים על כך שרוב האנשים רוצים לפגוש את האחר המשמעותי שלהם, אבל האם זה באמת איך זוגות מתאחדים?

האם זוגות פוגשים אחד את השני באינטרנט?

באופן כללי, אנשים מתחתנים פחות ויש סיכוי גבוה יותר להיות רווקים . והדרך שבה פועלים היכרויות השתנתה. מחקר של סטנפורד אמר בקרב אלה שנמצאים במערכות יחסים, היכרויות מקוונות הן הדרך הסבירה ביותר שבה הם פגשו זה את זה. כ-40% מהזוגות בארה"ב נפגשים דרך אפליקציות היכרויות ופחות זוגות נפגשים דרך חברים משותפים.

מחקרים אחרים מציעים מספרים שמרניים יותר בחזית זו. The Knot אמר שהסקר שלהם ב-2021 הראה שאחד מכל ארבעה זוגות נפגש באמצעות אפליקציית היכרויות. 20% מהזוגות נפגשו באמצעות שירותי היכרויות מקוונים. יש כמה נתונים סותרים לגבי כמה אנשים בדיוק נפגשים באמצעות אפליקציות היכרויות, בניגוד לאמצעים אחרים.

באותו מחקר של סטנפורד, המחברים אמרו שדרכים מסורתיות להיכרויות כמו מפגש בכנסייה או מפגש דרך בית הספר נמצאות בדעיכה מאז שנות ה-40. סלייט אמר שהתפשטות האינטרנט האיצה את הקצב שבו דרכי המפגש הללו ירדו.

ככל שההיכרויות באינטרנט גדלו, היו כמה מחקרים ראשוניים על אורך החיים של זוגות אלה. מחקר משנת 2021 של קרן הנישואין מצא שזוגות שנפגשו באינטרנט נוטים יותר לגירושים מוקדמים (כלומר גירושים תוך שלוש שנות נישואין) בהשוואה לזוגות שנפגשו באמצעים אחרים. לפי היום , זה לא אומר שאפליקציות היכרויות אינן יעילות, אבל ישנם אתגרים שונים הנובעים מהיכרויות מקוונות.

אמצעים אחרים לפגוש בני זוג רומנטיים כוללים לעתים קרובות שיתוף ברשתות חברתיות, וזו עשויה להיות סיבה לכך ששיעור הגירושים המוקדמים של היכרויות מקוון גבוה יותר. היום אמר , "מאז שנות ה-2000, היכרויות מקוונות גדלו בפופולריות ובקבלה, וכיום אחראי ליותר ממחצית מהזוגות. לפני שנות ה-2000, כשני שליש מהזוגות נפגשו דרך המשפחה, בעבודה או במסגרות חברתיות כמו ברים או מסיבות"

האם אתה יכול לעבור מחברים למאהבים?

למרות שמערכת הנתונים הזו מציגה אפליקציות היכרויות כדרך הנפוצה ביותר לפגוש מישהו, נתונים אחרים מצביעים על כך שמסלול החברים לאוהבים אינו נדיר כפי שהוא עשוי להיראות.

במחקר משנת 2021, חוקרים מאוניברסיטת ויקטוריה ניתחו שבעה מחקרים על התחלת מערכת יחסים ואמרו שכ-68% ממערכות היחסים הללו נוצרו על ידי בני הזוג שהיו חברים לראשונה לפני שנכנסו למערכת יחסים רומנטית.

וכמעט מחצית מהמשיבים בסקר אמרו שחברות הופכת למערכת יחסים היא הדרך הטובה ביותר ליצור מערכת יחסים, על פי המחקר . רק 0.3% אמרו שהפגישה באמצעות שירות היכרויות מקוונת הייתה חיובית.

  • קשרים בין אישיים

איפה זוגות פוגשים זה את זה במציאות?

מחקר סטנפורד שהוזכר לעיל , שהיה סקר של 5,421 מבוגרים, אמר שאם זוגות לא נפגשים באינטרנט, אז 27% מהם נפגשים בבר או במסעדה, 20% דרך חברים, 11% בעבודה, 9% בבית הספר ו-7 % דרך המשפחה.

לסקר דרך YouGov היו כמה תוצאות שונות. הסקר מצא כי 18% אמרו שהם נפגשו בעבודה, 18% דרך חברים משותפים, 15% בפומבי והשאר נפגשו דרך היכרויות מקוונות או דרך תחביב או דרך בית הספר. התוצאות אכן היו שונות בין הדורות – אנשים צעירים יותר נטו לפגוש את בני הזוג שלהם בברים או במסעדות ואנשים מבוגרים יותר נטו לפגוש את בני הזוג שלהם באמצעות היכרויות מקוונות.

המקומות הנפוצים כמו בית ספר, עבודה, כנסייה ומסעדות הם עדיין המקום שבו כמה זוגות נפגשים זה עם זה. למעשה, נראה שרוב האנשים מעדיפים ליצור מערכת יחסים מתוך ידידות בהקשר של הרשת החברתית שלהם ולא באופן ספורדי עם זר.

האם היכרויות באינטרנט שווה את זה?

זה תלוי בסדר העדיפויות האישי שלך. כמה אפליקציות היכרויות כמו , Tinder ו-OkCupid הן אפליקציות היכרויות כלליות יותר שאינן מצמצמות את הקהל שהם אוספים.

שירותי היכרויות מקוונים אחרים הם ספציפיים יותר. ישנם כמה אתרי היכרויות כמו Mutual, שהוא ספציפי לקדושי אחרון הימים שמחפשים מישהו שחולק את אותו הרקע האמוני שלהם, או אתרים אחרים כמו Farmers Only, שמיועד לחקלאים ולאנשים שחיים בקהילות כפריות. אפליקציות אחרות כמו Lefty מיועדות לאנשים שהם מתקדמים פוליטית, בעוד אפליקציות כמו The Right Stuff משווקות כלפי שמרנים פוליטיים.

אם היכרויות מקוונות מושכות אותך, יש הרבה דרכים לנסות, אבל אם היכרויות מקוונות זה לא מה שהיית רוצה לעשות, עדיין יש דרכים לפגוש בן זוג במצב לא מקוון.

חברים לאוהבים בתרבות הפופ

חברים לאוהבים הוא המרקם של קומדיות רומנטיות. אפשר לטעון שאחת הקומדיות הרומנטיות המשפיעות ביותר היא "כשהארי פגש את סאלי" הפופולרי ביותר. החברות של הדמויות נמשכת למעלה מעשור לפני שהן מתאהבות.

יש גם את העיבוד של "הלילה השנים עשר" של וויליאם שייקספיר, שיש לו את הטיפוס הזה. ב"היא האיש", ויולה ודיוק הופכים לחברים הכי טובים בעוד ויולה מנסה להתעלם כנער מתבגר (אחיה) כדי שתוכל לשחק בקבוצת כדורגל שבה גם דיוק נמצא. השניים מתאהבים ככל שהחברות ביניהם מתקדמת.

דוגמה נוספת היא "13 הולך על 30." ג'נה היא החברה הכי טובה של מאט וכשמסיבת יום ההולדת של ג'נה משתבשת להחריד, היא מבקשת להיות בת 30 במקום 13. משאלתה מתקבלת והיא לומדת שהיא ומאט נפרדו. השניים מציתים מחדש את ידידותם ובסופו של דבר נופלים זה בזה שוב. ואז, כשהמשאלה שלה מתהפכת והיא כבר לא בת 30, היא ומאט מפתחים מערכת יחסים רומנטית.

1 תגובות על “האם היכרויות באינטרנט עובדות?”

  1. ליאם

    התשובה היא תלוית הסברה. במקרים מסוימים, היכרויות באינטרנט עשויות לעבוד בהצלחה, אבל ברוב המקרים, הן מציעות סיכון גבוה יותר מפני שאינטרנט אינו חוקר שמכיל את התקשורת האמיתית בין שני הצדדים.

כתיבת תגובה

Scroll to Top