האם אלומיניום בדאודורנט מסוכן? 6 עובדות

האם אלומיניום בדאודורנט זה מסוכן? אין שום מדע הקושר בין אלומיניום לסרטן, דמנציה או מצבים בריאותיים חמורים אחרים.

אבל אם אתה רוצה להימנע מאלומיניום, יש הרבה אלטרנטיבות לנסות.

נראה שהרבה אנשים חושבים שאלומיניום בדאודורנט או אנטי-פרספירנט קשור למגוון של מצבים בריאותיים חמורים כמו סרטן ודמנציה. אבל האם יש מדע שמגבה זאת? ספוילר: לא ממש.

הנה כל מה שאתה צריך לדעת על אלומיניום בדאודורנט, בתוספת כמה חלופות ללא אלומיניום.

  • סיגריות ללא ניקוטין

 האם יש אלומיניום בדאודורנט?

אלומיניום לא נמצא בדרך כלל בדאודורנטים, אבל הוא המרכיב העליון באנטי-פרספירנטים. כן! דאודורנטים ואנטי-פרספירנטים הם לא אותו דבר. דאודורנטים הולכים לעבודה מה שהופך את בית השחי שלך פחות מסריח, בעוד אנטי-פרספירנטים מפחיתים את כמות ההזעה.

תאמינו או לא, זיעה חסרת ריח כשהיא יוצאת מהנקבוביות שלכם. אבל כשהחיידקים על העור שלך מקיימים אינטראקציה עם הזיעה הזו… היזהרו. בהתאם לכימיה הספציפית של הגוף שלך, שילוב החיידקים/זיעה שלך עשוי להפיץ ארומה שעלולה להיות לא נעימה. בית השחי שלך – כולו חם ולח – הוא מקום נהדר עבור חיידקים לבלות בו ולרקוח קצת אדי ריח מיוזע.

כאן האלומיניום נכנס לתמונה. הכל עניין של כימיה. תרכובת האלומיניום באנטי-פרספירנט מתמוססת לתוך הנקבוביות שלך ובעצם חוסמת את הזיעה מלהגיע אי פעם אל פני העור. אז לחיידקי בית השחי שלך אין זיעה להתערבב איתה. לפיכך, אין ריח.

מצד שני, דאודורנטים מכילים חומר שעוזר למרקחת הזיעה והחיידקים מדרגת הריח. זה כמו איך כפית סוכר הופכת את הקפה למריר פחות או שפוטפורי ממוקם היטב יכול להציל את המסיבה שלך מהרס בגלל שפעת הקיבה של מישהו.

  • לימודי הפקת אירועים

עובדה מהנה : בית השחי השמאלי שלך עשוי אפילו להריח שונה מזה הימני שלך, תלוי באיזו "פלורה" אורבת על עור בית השחי שלך.

האם אלומיניום באנטי-פרספירנט בטוח?

אנחנו יודעים מה TikTok או Reddit עשויים לומר, אבל מה אומרת הקהילה המדעית על הסיכונים הפוטנציאליים של גלגול תרכובות אלומיניום לתוך בתי השחי שלך? השורה התחתונה היא שמחקר לא מצא קשר בין אלומיניום לבין מצבים בריאותיים עיקריים.

למעשה, ה- FDA אישר את השימוש בתרכובות אלומיניום בנוגדי זיעה ללא מרשם. בואו נתייחס לכל דאגה בריאותית מרכזית שקהל הדאודורנטים והאנטיפרספירנטים רוחשים לגביהם.

סרטן השד

השמועה העיקרית סביב אלומיניום באנטי-פרספירנטים היא שהוא קשור לסרטן השד, אבל המכון הלאומי לסרטן רוצה להשכיח את השמועה הזאת .

עלו חששות שמכיוון שתרכובת האלומיניום באנטי-פרספירנט סותמת למעשה את נקבוביות העור, אז היא עלולה למנוע מהגוף שלך "להזיע החוצה" רעלים גורמי סרטן. אבל העור שלך אינו הגורם העיקרי לניקוי רעלים. הכליות והכבד שלך נפטרים מהדבר המגעיל הזה באמצעות פיפי וקקי.

היה גם חשש שתרכובות אלומיניום עלולות להיספג בעור ולדמות אסטרוגן, הורמון שהוכח כקשור להתפתחות סרטן השד. מחקר אחד הצביע על כך שגם אם אלומיניום קשור לסרטן, אנשים נחשפים לאלומיניום כמעט בכל מקום כולל מזון, נוגדי חומצה, משחת שיניים ומי שתייה. אז אי אפשר להצמיד את זה על נוגדי זיעה.

  • מה זה שבת חתן

מטה -סקירה הגיעה למסקנה שאין קשר ברור בין תרכובות אלומיניום לסרטן. גם אם בית השחי שלך נמצא ממש ליד רקמת השד שלך, לא מספיק אלומיניום נספג דרך נוגדי הזעה כדי לגרום לחששות בריאותיים.

מחלת כליות

שמועה נוספת היא שאנטי-פרספירנט קשור למחלת כליות. שוב, יותר מדי אלומיניום בגוף שלך הוא בהחלט דבר רע. אבל הקרן הלאומית לכליות אומרת שזה כמעט בלתי אפשרי לספוג מספיק אלומיניום דרך העור שלך כדי לפגוע בכליות שלך. אז אם יש לך כליה בריאה, אתה לא צריך לדאוג.

אם יש לך כליות בתפקוד נמוך, עם זאת, בהחלט דבר עם רופא לפני השימוש באנטי-פרספירנט המכיל אלומיניום. זו הסיבה שה-FDA מטיח אזהרה על כל המוצרים המכילים אלומיניום: התרחק אם יש לך מחלת כליות.

מחלת עצם

אלומיניום בתרופות נוגדות זיעה לא נקשר למחלת עצמות. אבל, שוב, עבור אנשים הסובלים ממחלת כליות חריפה וזקוקים לעירויי דם מתמשכים (המכונה המודיאליזה) כדי לסנן רעלים מהגוף, הצטברות אלומיניום בדם היא סיכון אמיתי.

אם לא ניתן לסנן את הרעלים הללו במהירות מספקת, עלולות להיות לחולים מספר תופעות לוואי, כולל הצטברות של אלומיניום בדם והתפתחות של מחלת עצמות הידועה בשם אוסטאומלציה שהיא היחלשות של העצמות.

הפרעות זיכרון

לפי איגוד האלצהיימר , שמועות החלו כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת שקושרו בין אלומיניום על כל צורותיו לדמנציה. אנשים הצביעו באצבעות על סירים, מחבתות, פחיות בירה, וכן, נוגדי זיעה.

  1. מתכון רוטב פיצה

כמה מחקרים ישנים יותר אולי מצאו קשר, אבל אלה הופרכו או הופרכו. נכון לעכשיו, מומחים מסכימים ברובם שאין קשר בין אלצהיימר ואלומיניום. מחקר אחד אפילו כינה את החשד הראשוני הקושר בין אלומיניום לאלצהיימר "תיאוריית שוליים".

האם כדאי לעבור לדאודורנט נטול אלומיניום?

אז עכשיו אתה יודע שאלומיניום באנטי-פרספירנטים אין מה לדאוג אלא אם כן אתה חווה מחלת כליות חריפה. זה באמת המשחק היחיד בעיר כשזה מגיע לאפשרות ללא מרשם להפסיק להזיע.

אם ההזעה שלך באמת מוגזמת, ייתכן שיש לך הזעת יתר . במקרה זה, הרופא שלך עשוי להציע אנטי-פרספירנט בעל כושר מרשם המכיל רמות מעט גבוהות יותר של תרכובות אלומיניום.

אפשרות נוספת שאושרה על ידי ה-FDA להפסקת הזעת יתר היא בוטוקס , החוסם את תפקודי העצבים של בלוטות הזיעה בבתי השחי. הטיפול בהזעת יתר הוא מורכב ועשוי לדרוש שילוב של כמה טיפולים שונים.

אבל אולי אתה מחפש להימנע לחלוטין מאלומיניום, לא מסיבות בריאותיות אלא בגלל שהוא מתערבב עם הזיעה שלך ומכתים את כל החולצות שלך באזור בית השחי. במקרה כזה, דאודורנט עשוי להיות הדרך ללכת. אבל דאודורנטים מכילים כימיקלים אחרים מלבד אלומיניום שעלולים לכבות אותך או לתת לך אלרגיות. יש היום חבורה של דאודורנטים בשוק שמציגים את רשימת המרכיבים הפחות בעלי נטייה כימית.

  • מתכון בצק פיצה

אתה יכול גם ללכת במסלול עשה זאת בעצמך . להלן רשימה של כמה חלופות טבעיות:

  • דאודורנט היפואלרגני
  • דאודורנט נטול בושם או ריח
  • דאודורנט סודה לשתייה
  • אבקת עמילן תירס
  • אבקת שורש חץ
  • חומצות אלפא הידרוקסיות (AHA) (אך שמרו על עדינות וריכוז נמוך כדי למנוע גירוי בעור)

למרות שמדיה חברתית עשויה לגרום לך להאמין אחרת, אין הוכחות מדעיות המקשרות בין תרכובות אלומיניום בתרופות נוגדות זיעה למצבים בריאותיים חמורים. דאודורנטים אינם מכילים אלומיניום כלל, אז אמור לחברים שלך ב-TikTok להאט את הגלגול שלהם. כן, יותר מדי אלומיניום בגוף שלך זה בהחלט דבר רע, אבל אתה לא תקבל את זה מנוגדי זיעה.

זכרו, דאודורנט ואנטי-פרספירנט פועלים אחרת. זיעה היא חסרת ריח באופן טבעי עד שהיא מתערבבת עם חיידקי העור הייחודיים שלך. אנטי-פרספירנט משתמש בתרכובות אלומיניום כדי לחסום זיעה מלהגיע אי פעם לעור. דאודורנטים פועלים לאחר מעשה כדי לגרום לתערובת החיידקים והזיעה להריח טוב יותר. (או לפחות לא סופר גס.)

אם יש לך הזעת יתר, הרופא שלך עשוי להציע טיפול בבוטוקס. אבל אם יש לך מחלת כליות, הקפד לקרוא את התווית ולהימנע ממוצרים עם אלומיניום. ללכת עם דאודורנט יכול להיות ההימור הטוב ביותר שלך. ישנן אלטרנטיבות רבות מאי פעם בכל הנוגע לשמירה על ריח לא רעיל של הבורות שלך.

 

1 תגובות על “האם אלומיניום בדאודורנט מסוכן? 6 עובדות”

  1. אדל

    אלומיניום בדאודורנט מסוכן במיוחד, הוא יכול להיות מסוכן לפי שימוש של חומרים שלא נבחרו באופן נכון. כדי למנוע את הסכנות המשותפות של האלומיניום בדאודורנט, יש צורך בבחינה של החומרים המשותפים ובקיום של תהליכי בדיקות מקיפים לפני השימוש בהם.

כתיבת תגובה

Scroll to Top