איך לצאת לדייט בלי להשתמש באפליקציות

יש יתרונות לבריאות הנפש להיכרויות בעולם האמיתי ולא לגלול בטלפונים שלנו. אמנם היכרויות מקוונות יכולות להיות נפלאות עבור אנשים מסוימים, אך הזדמנויות רבות לפגוש בני זוג רומנטיים בצורה אורגנית. הנפש שלך תרוויח גם מהיכרויות

במאמר זה, נדבר על החסרונות של היכרויות מקוונות ומדוע אנשים לא יוצאים לדייט באופן אישי. נדון ביתרונות לבריאות הנפשית שלך כשאתה פוגש אנשים כשאתה בחוץ. מאמר זה מכסה גם כיצד לצאת ביעילות לדייט בעולם האמיתי וטיפים לשיחה או לדייט הראשון.

  • מערכת יחסים הגדרה פסיכולוגית

חסרונות של היכרויות באינטרנט

אנשים רבים מביעים אכזבה ותסכול על היכרויות באופן וירטואלי. יש אנשים שמשקרים לגבי גילם או גובהם; אחרים מפרסמים תמונות מיושנות. רבים יסכימו שיכולה להיות מידה מסוימת של הונאה בדייט מקוון.

חסרונות אחרים יכולים לכלול:

  • לאחר חיפוש ממצה והחלקה בין שותפים פוטנציאליים, אתה עלול להרגיש שחוף בחיפוש אחר אידיאל. או אחרי שיצאת עם כמה אנשים, אולי תבין שאתה בוחר בני זוג על סמך  כימיה מינית  כשאתה באמת רוצה  אינטימיות .
  • בעת היכרויות באינטרנט ייתכן שאתה בוחר ההפך שלך. אם אתה מסורתי יותר, אתה עלול להימשך למה שמרגש ועצבני, כמו שחקן או ילד רע. אבל למרות שהפכים עשויים למשוך בהתחלה,  קווי דמיון מייצרים זיווג טוב יותר  בטווח הארוך.
  • אם אתה מוצא מישהו באינטרנט ותצא לדייט כמה פעמים, אתה עשוי לחשוב שהדברים הולכים טוב. אבל עניין האהבה הזה יכול להיעלם בשנייה. אז אתה צריך להתמודד עם האכזבה הרגשית של להיות רוח רפאים , אשר נפוץ בעולם ההיכרויות המקוון.
  • אם אתם מחפשים מחויבות, מרכז המחקר Pew אומר ש-30% מהמבוגרים בארה"ב השתמשו בדייטים מקוונים, אבל רק 12% מהאנשים האלה מצאו מערכת יחסים מחויבת או התחתנו כתוצאה ממפגש עם מישהו באינטרנט. 1
  • היבט שלילי נוסף של היכרויות באינטרנט משפיע על נשים צעירות. מספר רב של משתמשות בגילאי 18-34 דיווחו באותו סקר של Pew Research כי יצרו איתן קשר לאחר שלא רצו להיות, הוטרדו או שלחו הודעות מיניות מפורשות. (הקפד להשתמש באפליקציות היכרויות מקוונות בבטחה !)
  • סקירת כל כך הרבה תמונות ופרופילים יכולה להפוך לפעילות כמו קניות. אתה צופה באנשים בצורה שטחית על סמך המראה שלהם בלבד וזה עלול להגביל את היכולת שלך לראות ולהעריך אחרים בשלמותם.
  • אתה עלול לפתח חשיבה שלילית. מחקר משנת 2019 של חוקרים הולנדים מצא שדייטים מקוונים גדלו בסבירות לדחות את הפרופילים ככל שהם מחליקים זמן רב יותר – תופעה שהם כינו "מחשבה של דחייה". 2
  • אלגוריתמי ההיכרויות יכולים ללכוד אותך בפעילות ממכרת . למרות שאינו יקר לכיס שלך, הוא עלול להתייקר בשל הנזק שלו לבריאות הנפשית שלך.

למה אנשים לא יוצאים

אנשים לא מתמקדים במציאת מישהו לרומנטיקה בחיים האמיתיים ממגוון סיבות. היסוס עקב פחד מדחייה הוא מחסום שכיח. קשה להיות  פגיע , ללכת לאדם ולהידחות. זה יכול להרגיש קל יותר להגיע לאפליקציה ולא לשמוע בחזרה מאשר לגשת למישהו בחיים האמיתיים ולהסתכן בדחיה.

אם ידחו אותך בזמן ששניכם עומדים ליד הבר, נניח, אתה עלול להתבייש. זה עלול לפגוע בהערכה העצמית שלך . אז אתה עלול להיאבק בבושה ולחשוב שאתה לא מספיק טוב.

סיבה נוספת שאנשים לא יוצאים לדייט בחיים האמיתיים היא שהם לא רוצים לבזבז זמן. אם אתה רווק ואתה מפלרטט עם מאמן קבוצת הכדורגל של בנך, זה יכול להרגיש מאכזב או מביך ללמוד שהוא כבר במערכת יחסים. כשאתה עוסק בעולם האמיתי, אתה לא תמיד יכול לדעת אם מישהו זמין לדייטים.

המבנה לתקשורת קשה יותר גם באופן אישי. כשאתה יוצא לדייט מקוון או עם אפליקציה, אתה יודע את התהליך. כל אחד מהם שולח כמה הודעות טקסט ותגובות לפני שאתה מדבר באמצעות סלולרי, תזמון פנים או מפגש. איך אתה מתקשר בחיים האמיתיים יכול להתקדם בדרכים פחות צפויות.

היתרונות של הכרויות 

לראות את האנרגיה של אדם, איך הוא זז וכיצד הוא מתקשר איתך בחיים האמיתיים בהחלט יש יתרונות.

בהיכרויות מקוונות אנו עלולים להתעלם מאנשים שאין להם את התכונות ברשימה שלך. הרשימה נוצרה על ידי המוח שלך. כשתיפגשו באופן אישי, אתם עשויים לגלות שאתם מתאימים למישהו שלא ציפיתם להיות.

לדוגמה, למרות שהאדם שאתה פוגש בארוחת החזרות לחתונה של חברך אינו ה"טיפוס" שלך מכיוון שאין לו תואר מתקדם או גר בקרבת מקום, אתה עלול להתאהב בו. אולי הם מקיימים אינטראקציה יפה עם החברים שלך והמלצר. ייתכן שתמצא גם רמזים להתאמה כאשר אתה פנים אל פנים כאילו הם גם מבצעים מעשי חסד , וקרובים למשפחתם בדיוק כמוך.

רשימת הבדיקה הארוכה שלך יכולה להיעלם אחרי שצחקת עם האדם המקסים הזה במשך שעתיים. הם עשויים להוציא מכם את המיטב ואולי תרגישו טוב להיות לידם.

שפת גוף

כאשר אתה נמצא בקרבה פיזית קרובה למישהו, אתה לא מוגבל לתמונה סטטית או עותק הפרופיל שלו. אתה יכול להתבונן באנרגיה ובשפת הגוף שלהם . ייתכן שתבחין בעמדת הגנה עם ידיים שלובות או ביציבה ידידותית, נינוחה ופתוחה. אתה יכול גם לראות מישהו יוצר קשר עין, מחייך אליך או מתקרב ממרחק ציבורי למרחק חברתי כדי לנסות להתחבר אליו ולהכיר אותך טוב יותר.

התמקד באדם אחד

עם אפליקציות היכרויות, יש לנו כל כך הרבה אפשרויות. זה מה שהופך את האפליקציות האלה למבוקשות. אבל לאפשרויות רבות מדי יש השפעה שלילית. אנחנו מוצפים מ"עומס בחירה"

מחקרים מראים שכאשר מציעים יותר מדי אפשרויות, אנשים בסופו של דבר פחות מרוצים מההחלטה הסופית שלהם בהשוואה כאשר הם מקבלים פחות אפשרויות לבחירה.

כשאתה מדבר עם מישהו IRL, אין לקוחות פוטנציאליים אחרים שאפשר לשלוח איתו הודעות טקסט. לכן יש לך פחות אפשרויות. אתה מתמקד באדם אחד ומכיר אדם אחד בזמן אמת, אחד על אחד.

איך להתחיל לצאת ביעילות

מכיוון שהיכרויות למעשה חוסכות זמן וניתן לעשות זאת בזמן שנוח לך, אינך צריך לפרוש לחלוטין מהאפליקציות המקוונות שלך. היכרויות מקוונות יכולות להוביל גם לטפח קשרים משמעותיים. אבל שקול להוסיף את העושר של מפגש עם אנשים IRL כדרך נוספת לחפש את המישהו המיוחד הזה.

הנה כמה דרכים לפגוש את המישהו המיוחד

  • חייך ופנה למישהו בחדר הכושר או עם חברים באירועי ספורט מקומיים
  • פתח בשיחה עם אח של חבר שלך כשאתה מבקר בביתו
  • התנדב לארגונים שאכפת לך מהם כדי לפגוש אנשים עם תחומי עניין וערכים משותפים
  • השתתף באירועי בוגרים ושוחח עם אלו מהעלמא שלך
  • בקש מחברים לקבוע לך תאריך רשמי או לא רשמי
  • השתתף במגוון מפגשים
  • שימו לב למישהו שמסתכל בדרככם על סטארבקס
  • שים לב אם אתה נמשך למישהו בחוץ בפומבי וספר לו מה אתה אוהב או מעריך בו מלבד המראה שלו
  • פנה למישהו שאתה מעוניין בו ממקום של סקרנות, אדיבות וכבוד
  • פתח עם מתחיל שיחה על מה שהם קוראים, המיקום בו שניכם נמצאים או שאלה מכבדת
  • אל תיקח דחייה באופן אישי ושמור על הלב והמוח שלך פתוחים לאפשרויות אחרות

טיפים לשיחה או לדייט הראשון

אף אחד לא רוצה להרגיש שהוא בראיון כאשר הוא מדבר או יוצא לדייט לראשונה. היא אומרת, "השיחות הטובות ביותר כוללות דיבור על הדברים שמחייה את שניכם. תחשוב על מה אתה מצפה לעשות בסופי שבוע או על תוכניות שאתה מתלהב מהן ודבר על זה".

אנשים שיוצאים לדייטים מוצלחים מאז קוביד מטפחים סקרנות, הופכים יצירתיים ומכירים אחד את השני בזהירות רבה יותר, אך יותר עמוקה. להיות אמיתי זה העיקר.

"לעיתים קרובות מדובר פחות על תוכן השיחה ויותר על תהליך הדייט. אם אתם מרגישים בנוח ואנרגיה חיובית זורמת, סביר יותר ששניכם תהנו. אז, התמקד במחשבות ובנושאים שמרגשים אותך."

היכרויות קשה בגלל הציפיות שלך והציפיות החברתיות שלך. עם תמונות של מדיה חברתית של זוגות מאושרים בחופשות אידיליות, מודגשת האשליה שאחרים נמצאים במערכות יחסים מאושרות בזמן שאתה לא. אבל זה לא נכון.

אתה יכול לצאת לדייט בתשומת לב על ידי יזום, לתת לדחייה להתגלגל ממך ולגשת לחיפוש על ידי בחירה להיות אופטימי . למד לצאת לדייט מבלי להשתמש באפליקציות ואולי תמצא יתרונות רבים לבריאותך הפיזית, האינטלקטואלית והרוחנית.

1 תגובות על “איך לצאת לדייט בלי להשתמש באפליקציות”

  1. Yehuda

    עליך למצוא פתרון ידני. יש לך לפגוש אנשים במקומות ציבוריים כמו ברים, חופשות משפחתיות, חברות של חברים ועוד. עליך גם לטפל בחיים הקליניים שלך כדי להקל על הדייטים. לזה יש למצוא את הבעל המתאים לך באופן חברתי או רפואי.

כתיבת תגובה

Scroll to Top