דף נחיתה עקרונות: 5 העקרונות של עיצוב דפי נחיתה

עיצוב דף נחיתה מותאם הוא לא בדיוק דרך. אם אתה רוצה לבנות חוויית דף נחיתה עם המרות גבוהות, זכור את העקרונות הבסיסיים הבאים.

דפי נחיתה, בפרט, הם סוג של דף אינטרנט עצמאי שנוצר במטרה מפורשת להשיג אותך – הוק, קו ושקע. למעשה, כאשר מבקר לוחץ על מודעת אינסטגרם או גוגל ו"נוחת" באחד מהדפים הללו, הוא יוצא לעתים קרובות עם מנוי חדש לניוזלטר דוא"ל חדש או ארנק קל יותר.

המרה היא לרוב הדבר היחיד שחשוב ביצירת דפי נחיתה, ולעתים קרובות הם עושים המרה. למעשה נוסחת דף הנחיתה הנכונה יכולים להגדיל את הלידים ב-638%!

האם דפי נחיתה באמת עובדים כל כך טוב? גיבוי, מהו דף נחיתה? איך הם עובדים ובמה הם שונים מדפי אינטרנט רגילים?

כדי לענות על השאלות הללו, בואו נצלול קצת יותר עמוק לתוך אומנות דף הנחיתה.

מהו דף נחיתה?

הטענה שבניית דף נחיתה היא כל מה שצריך כדי להגדיל את הלידים ב-638% נשמעת קצת מטורפת. המציאות היא שמעבר לעיצוב דף נחיתה יעיל, אתה צריך גם אסטרטגיית שיווק ובדיקות A/B מוצקות כדי לחדד את דף הנחיתה שלך עוד יותר.

אבל בבסיסו, דף נחיתה יעיל הוא הכרחי לפני שמשהו אחר יכול להיכנס לפעולה. השאלה היא: מה זה דף נחיתה ?

ראשית, לדפי נחיתה לרוב אין ואינם זקוקים לסרגלי ניווט. המטרה של דף נחיתה היא, אחרי הכל, למשוך את תשומת הלב שלך. אתה לא רוצה להסיח את דעתם של אנשים עם יותר מדי כפתורים ללחוץ עליהם או קישורים ללחוץ עליהם מיד מההתחלה.

באותו אופן, דף הנחיתה של Shopify לניסויים בחינם מגיע עם שני כפתורי קריאה לפעולה בלבד (CTA). למעשה, יש באמת רק שני כפתורים בכל העמוד. יש אחד בחלק העליון, כפי שניתן לראות בתמונה, ואחד בתחתית העמוד. שניהם אומרים את אותו הדבר: "התחל ניסיון חינם".

זה מגביל מאוד את מה שהקהל שלך יכול לעשות בדף זה – הם יכולים לגלול או להזין את כתובת הדוא"ל שלו לתקופת ניסיון בחינם. יחד עם קופירייטינג משכנע, זה לא כל כך קשה לגרום למישהו ללחוץ, במיוחד אם יש לו כבר עניין בשירות כמו Shopify.

בעצם, דף נחיתה צריך באמת רק כמה אלמנטים פשוטים: כותרת וכפתור CTA או קישור.

כמובן, זה אולי לא דף הנחיתה היעיל ביותר בעולם – אם כי בהתאם להקשר, פשטות עשויה להיות המפתח. בלי קשר, לעתים קרובות יותר מאשר לא, אתה הולך לרצות להשקיע יותר מחשבה בהנדסת דף הנחיתה המושלם שמושך את העיניים וממיר את הקהל שלך.

5 העקרונות של עיצוב דף נחיתה

כשזה מגיע לדפי נחיתה, שמור על זה פשוט.

1 דף נחיתה פשוט

כלל אצבע טוב הוא להסתכל על יחס הקשב בדף שלך – במילים אחרות, היחס בין פריטים מיותרים ללחיצה לפריטים שאפשר וצריך ללחוץ עליהם. פלטפורמת דפי נחיתה Unbounce ממליצה למעשה להקפיד על יחס קשב שהוא 1:1. על כל פריט, בין אם זה טקסט או תמונה או גוש פריטים, צריך להיות רק כפתור אחד. כמובן, זה רק כלל כללי.

2 הגבל את ההנעה לפעולה שלך

אם תזכרו את דף הנחיתה של צ'ייס, תבינו עוד משהו שהחברה עשתה לא נכון: לדף הנחיתה יש מספר פעולות CTA.

האם אתה אמור להירשם או ללמוד עוד על צ'ייס? קשה לדעת מתי יש יותר מכפתור ברור אחד, שניהם נראים בדיוק אותו הדבר אך עושים דברים שונים לגמרי. זה ישפיע לרעה על ההמרה שלך פשוט כי הליד שלך לא יודע מה לעשות כדי להמיר!

3. היררכיה חזותית

רוב האנשים היו רואים את הכותרת תחילה לפני כל דבר אחר – ויש לכך סיבה טובה. הרבה מאיתנו קוראים עצלנים – אנחנו סורקים דף ומחפשים כל דבר שצץ החוצה. אם שום דבר לא יעזור, אז זה לא עמוד מעניין וכנראה נסגור אותו מיד.

הם יודעים בדיוק איך למקם את הפריטים בדף שלהם בצורה שתופס הרבה פאנץ'. זה מעט מינימליסטי למרות שבירת כלל יחס הקשב של 1:1. הם משיגים זאת על ידי בחינה מדוקדקת של הדרך שבה אנשים קוראים או סורקים אתרים וניצול מלא של זה.

4. שים את המשתמש ראשון 

בהתייחס לנקודות הקודמות, יש חשיבות מוחלטת לזכור את המשתמשים שלך בעת עיצוב דף הנחיתה שלך. דף נחיתה יפהפה עם אלמנטים נעים וויזואליים מעניינים עשוי לסובב כמה ראשים, אבל כשזה מגיע להמרה, יש כמה טיפים וטריקים נכונים שצריך להיות מודעים אליהם.

ראשית, ודא שהאתר שלך רספונסיבי. זה אומר שלא משנה באיזה מכשיר המשתמש שלך ניגש לדף הנחיתה שלך, זה נראה מושלם והאלמנטים שבהם אתה משתמש כדי למשוך את תשומת ליבו ולהמיר אותם ממוקמים היטב.

אי קריאות יכולה להפיל את ההיררכיה הוויזואלית בדף נחיתה מצוין אחרת. זו בעיה הולכת וגוברת, במיוחד מכיוון שזה יותר ויותר מפתה לשכב את העותק שלך על תמונה נלווית נחמדה, טקטיקה נפוצה של עיצוב אתרים.

5 דף נחיתה שמושך את העין

זה אולי נראה קצת מנוגד לאינטואיציה לאור הנקודה שדיברנו עליה זה עתה, אבל חשוב ליצור דף נחיתה שבולט.

כיום, דפי נחיתה משמשים בכל התעשיות והעסקים. כדי להתחרות, דף נחיתה צריך באמת לקפוץ החוצה.

יש הרבה טקטיקות אחרות שמעצב יכול להשתמש כדי ליצור דף נחיתה ייחודי ויעיל, בין אם זה יצירת אנימציות מעניינות או ביצוע משהו לא צפוי. הדבר העיקרי שיש לחשוב עליו הוא מה הקהל שלך רוצה לראות ואיזה מידע אתה מקווה להשיג.

זכור, בדיקה היא תהליך מתמשך, לא הליך חד פעמי. אין קו סיום לתהליך אופטימיזציה של המרות מתמשך של דף נחיתה.

זכור שהמבקרים שלך מגוונים, וסוג אחד של חוויה פשוט לא יכול להתאים לכולם. השתמש באסטרטגיות מתקדמות של פילוח קהל והתאמה אישית כדי לספק את וריאציות התוכן הנכונות למשתמשים הנכונים. ככל שתבדוק ותתאים אישית יותר, כך תוכל למקסם את ההמרות ואת שביעות הרצון והחוויה הכוללת של המשתמשים.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button